Du er her

20.000 har testet Svosj

Schibsteds nye satsing Svosj ble lansert 16. september. I løpet av knappe to måneder har 20.000 brukere mottatt mer enn 20.000 pakker. I en nylig farsdagskampanje økte trafikken på nettsiden til samarbeidspartner Barbershop med flere titalls tusen.
Av Pressemelding
Publisert 15.11.2019 12:52

Det skriver selskapet i en pressemelding: Som den første i sitt slag i Norge, har Svosj ambisjoner om å få bukt med netthandelens store utfordring: dyr, treg og uforutsigbar frakt. Tjenesten tilbyr abonnement på frakt hos en rekke samarbeidspartnere innenfor netthandel. Det er 3500 avisbud i Helthjem som leverer pakkene hver morgen, i det allerede eksisterende distribusjonsnettverket som tidligere kun ble brukt til å levere dagens ferske aviser.

Godt fornøyd

En av samarbeidspartnere, Lyko, er godt fornøyd med samarbeidet så langt: – Så langt har samarbeidet med Svosj vært veldig spennende. Som en ny aktør i markedet kommer de på banen med nye tanker, som utfordrer hvordan netthandlere og forbrukere tenker rundt levering av varer. Vi ønsker å gi kundene ekstra verdi gjennom sitt medlemskap i Svosj, blant annet gjennom ulike tilbud og god service, sier Kristianne Hasselø i Lyko. 

Reddet farsdagen i siste liten

I forbindelse med farsdag inngikk Svosj et samarbeid med Barbershop.no, hvor Svosj-kunder fikk et eksklusivt tilbud på fine gaver til far. Kunder i Akershus og Oslo hadde mulighet til å bestille helt frem til klokka 19.00 kvelden før, for å få varene levert før 07.00 dagen etter. Kampanjen så ut til å redde en del kunder som fikk bestilt gaven sin i siste liten, og trafikken hos Barbershop.no økte med hele 400 prosent i løpet av kampanjeperioden fra 4. til 9. november.

– Vi brukte bare noen få dager på å sette i stand denne kampanjen. Det at vi kan benytte Schibsteds eksisterende løsninger gjorde at vi kunne kaste oss raskt rundt, og vi ser et godt resultat av kampanjen. Det at vi nå har sendt mer enn 20.000 pakker siden starten viser at vi dekker et faktisk behov for kundene, sier forretningsutvikler i Svosj, Martin Meiner. 

Barbershop er på sin side fornøyd med en sterkt økt trafikk og godt salg.

- I løpet av kampanjedagene var vi godt synlige på Schibsteds flater, og trafikken vår økte med hele 400 prosent. Konverteringene gikk som forventet litt ned i starten, men økte jevnt etter hvert. Antallet ordre økte med 32 prosent fra første til siste dag i kampanjen. Vi er svært fornøyd med resultatet, sier Mads Waatland i Barbershop.no. 

Nøkkelord