7-Eleven mottok pris for «Årets Innovasjon»

7-Eleven Norge mottok prisen «Årets Innovasjon» for sin nyskapende kampanje «Kaffekontrolløren» under en internasjonal samling for Reitan Convenience tidligere denne uken.

Publisert
- Det er en viktig del av vår kultur å feire gode prestasjoner, og lære av de beste eksemplene innen servicehandel. «Kaffekontrolløren» er både innovativ og offensiv, og involverer kunden, vår øverste sjef, på en meget god måte, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Satser tungt på kaffe


«Kaffekontrolløren» er en mobilapplikasjon hvor kundene skårer kaffen i 7-Eleven, og hvor tilbakemeldingene brukes konkret både i forhold til den enkelte butikk, produktutviklingen og fremtidige kampanjer. Over 40.000 kunder har lastet ned applikasjonen.

- Det er klart vi er stolte av, og glade for å motta prisen for Årets Innovasjon. Vi jobber hardt for å skille oss ut i jungelen av kampanjer, og mener det er viktig å komme kunden i møte med spennende kampanjer som skiller seg ut. Samtidig er kaffe et viktig satsningsområde for 7-Eleven, sier administrerende direktør for Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.

Samlet 110 toppledere fra syv land


Mandag samlet Magnus Reitan ledergruppene i alle syv land for første gang etter oppkjøpet av 1.000 nye kiosker i Finland og Baltikum i fjor. Samlingen inkluderte dermed 110 mennesker, som representerte noen av sine lands sterkeste merkevarer: Narvesen, 7-Eleven, Shell/7-Eleven, Pressbyrån, R-Kioski, R-Kiosk og Lietuvos Spauda. Det ble delt ut priser til vinnere i kategoriene Innovation of the Year, Campaign of the Year og Copycat of the Year.

- Klarer vi å skape en kultur hvor vi i mye større grad kopierer med stolthet det andre selskap og land internt hos oss har fått til, vil våre markedsledende merkevarer forsterkes kraftig i tiden fremover, sier Magnus Reitan.

Ønsker å dele beste praksis


Ledelsen i Reitan Convenience mottok hele 60 forslag til kandidater til de tre prisene, og det var en utfordrende jobb for juryen å plukke ut vinnerne. Hovedformålet med møtet og prisutdelingen var å skape en god plattform og kultur for å dele beste praksis mellom landene. Som markedsleder innen convenience i syv land, har Reitan Convenience et stort potensiale til å kopiere gode ideer fra hverandre. Øvrige vinnere ble Narvesen Latvia, som mottok prisen «Copycat of the Year» etter å ha kopiert Narvesen Norge sin mobile applikasjon med stor suksess. 7-Eleven Danmark fikk prisen «Campaign of the Year» for kampanjen «Kaffedate», som har gitt både en økonomisk effekt og en positiv utvikling for merkevaren.

Powered by Labrador CMS