Illustrasjonsfoto: yayimages.com

7-Eleven og Coca-Cola frikjent i MFU

Verving av venner til 7-Eleven med Coca-Cola zero som belønning ble frikjent i Matbransjens Faglige Utvalg.

Publisert

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) har behandlet en klage på 7-Elevens venneverving via app, sms og nettside. Belønningen var å motta en Coca Cola zero.

Utvalget vurderte at markedsføringstiltaket ikke var særskilt rettet til barn. Verken produktet, utforming av app eller nettsted ble ansett som særskilt rettet til barn.

Utvalget gir kritikk til 7-Eleven og Coca-Cola for ikke å ha aldersgrense på aktiviteten. Aktørene har nå endret sin praksis på dette. Vervepremien er ikke lenger Coca-Cola zero, men kaffe.

Utvalget var enstemmig i sin vurdering.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Powered by Labrador CMS