Overrekkelsen: senterleder Silje A. Ellingstad, butikksjef Christiana Bakken, aksjonleder Rosa sløyfe, Marit Sophie Egge og Retail Manager Skoringen, Sherri Grønvold. (Foto: Skoringen)

80 butikker bak 100.000 til Rosa sløyfe

Smilene hos Rosa sløyfe var ekstra store da aksjonen mandag fikk overrakt 100 000 kroner til deres viktige arbeid. Et stort og betydningsfullt pengebeløp, som Skoringens 80 butikker på landsplan har donert.

Publisert

Med hjelp fra kundene har skokjeden siden i høst samlet inn til det gode formålet, et initiativ som både forhandlere og kundene gjerne ville bakke opp om. Det flotte resultatet bidrar blant annet til å sikre langsiktig brystkreftforskning.

30 kr pr. solgte skopar

Med et ønske om å støtte gode formål som gjør en forskjell for mange, så tok Skoringens 80 butikker på landsplan i høst initiativ til en lengre støttekampanje. På seks utvalgte sko og støvletter bestemte kjeden seg for å donere 30 kr for hvert solgte par i forbindelse med den offisielle Rosa sløyfe-aksjonen. Men innsamlingen sluttet ikke etter den offisielle støtteuken. Kjeden valgte å fortsette kampanjen frem til nyttår for å kunne samle inn et enda større beløp. Det endelige skosalget er nå gjort opp, og det ble solgt 3230 par sko totalt på landsplan. Skokjeden rundet beløpet opp og kunne overrekke 100 000 kr til Rosa sløyfe.

Stor lokal støtte

Sherri Grønvold, som er retail manager i Skoringen, forteller om bakgrunnen for initiativet: – Hos Skoringen ønsker vi å støtte initiativer som kan bidra til å gjøre en forskjell for mange. Via kjedens 80 butikker kommer vi ut til veldig mange nordmenn, og brystkreft er jo dessverre en sykdom som berører mange i Norge – enten direkte eller som pårørende. Derfor er det viktig for oss som kjede å støtte Rosa sløyfes initiativer, og sammen med dem sette enda større fokus på emnet. På lokalt plan har både butikker og kunder støttet veldig bra opp, forteller Sherri Grønvold.

God kunderespons

Et tydelig bevis på dette er Skoringen i Lambertseter, som daglig ledes av Christiana Bakken og som har jobbet for Skoringen i 12 år.

– Reaksjonene fra kundene har virkelig vært positive, og veldig mange har støttet opp. Vi har tydelig merket at kundene føler at pengene går til en viktig sak. Som forhandler er jeg stolt over å kunne bidra, og det samme gjelder for personalet. Vi kjenner alle en som har hatt brystkreft nært inne på livet, så det har vært meningsfullt for oss å støtte dette tiltaket», forteller Christiana Bakken fra butikken i Lambertseter, og hun fortsetter:

– Alt i alt har det vært et veldig fint tiltak, og jeg håper at vi som kjede kommer til å gjøre det igjen. Når vi står sammen om slike initiativer, har vi et mye større volum og mulighet for å donere enda flere penger til det gode formålet, avslutter Christiana Bakken og henviser til det flotte beløpet som kjeden har samlet inn på landsplan.

Viktig donasjon

Hos Rosa sløyfe er aksjonsleder Marit Sophie Egge også veldig takknemlig for den flotte donasjonen på 100 000 kr og hun sier:

– Vi er svært takknemlige for det store engasjementet de ansatte og kundene til Skoringen viste under Rosa sløyfe-aksjonen. Dette førte til et imponerende beløp som er med på sikre at vi kan drive langsiktig brystkreftforskning. I 2018 rettet Rosa sløyfe-aksjonen oppmerksomheten mot dem som må leve med senskader etter brystkreftbehandling. Én av tre som overlever brystkreft får senskader, og for mange av dem blir livet aldri det samme som det var før de fikk kreft. Skoringens bidrag til Rosa sløyfe muliggjør mer forskning på dette,» sier Marit Sophie Egge, aksjonsleder for Rosa sløyfe.

Den offisielle overrekkelsen fant sted på mandag i Skoringens butikk på Lambertseter. På vegne av hele skokjeden overrakte butikksjef Christiana Bakken og retail manager Sherri Grønvold sjekken på 100 000 kr til Marit Sophie Egge fra Rosa sløyfe.

(Pressemelding)

Rosa sløyfe-aksjonen i Skoringen

I forbindelse med den internasjonale Rosa sløyfe-aksjonen i uke 41 i fjor høst tok Skoringens butikker initiativ til en lengre kampanje hvor formålet var å samle inn penger til Rosa sløyfe, en aksjon som drives av to organisasjoner i Norge: Brystkreftforeningen og Kreftforeningen.

Fra sentralt hold ble seks forskjellige skomodeller spesifikt valgt ut til kampanjen, og for hvert par som ble solgt i perioden fra uke 41 til og med nyttår, donerte den enkelte butikken ubeskåret 30,- kr. til Rosa sløyfe. Samtlige 80 butikker i skokjeden deltok i innsamlingen, og på landsplan ble det solgt 3 230 par av støttemodellene. Skoringen rundet opp donasjonsbeløpet til 100 000 kr. skal bidra til å sikre langsiktig brystkreftforskning.

 

Powered by Labrador CMS