Ill. foto: Kids butikk i Pilestredet i Oslo.

All time high for børskursen til Kid Interiør

Kid Interiør er noe så sjelden som en butikkjede som er børsvinner. Etter at gode tall ble lagt fram på onsdag har aksjekursen gått i all time high.

Publisert

Mange kjeder sliter, noe som reflekteres på børsene. Aksjekursen til XXL og Europris har for eksempel ikke utviklet seg positivt de senere årene, selv om sistnevnte har gjort et comeback de siste månedene. Kursen til Kid Interiør har derimot gått rett i været, og selskapet har nå en total markedsverdi på 2,2 milliarder kroner.

Kursen er nå 61, all time high, og Bjørn Rune Gjelsten, som eier 37 prosent av selskapet, har ifølge Nettavisen en gevinst på mer enn 300 millioner kroner det siste året.

Gjelsten kjøpte Kid i 2012 og børsnoterte selskapet i 2015.

I fjerde kvartal vokste Kids inntekter med 11 prosent 602 millioner kroner i segmentet interiør.

Segmentet Hemtex – som ble kjøpt i Sverige i fjor – økte omsetningen med 20 prosent til 408 millioner SEK.

Netthandelen økte med 21,1 prosent.

To butikker ble lagt ned, to nye åpnet og én pusset opp i løpet av kvartalet.

Adm. dir. Anders Fjeld uttaler:

– Vi er fornøyd med å rapportere sterk vekst for både fjerde kvartal og for hele året. Den positive utviklingen i Kid Interiør kommer på toppen av gode resultater i fjor og er et resultat av vedvarende konsept- og kategoriutvikling. I tillegg styrker den signifikante veksten i Hemtex – som skyldes dedikert og hardt arbeid fra teamet – vår tro på forretningsplanen og de finansielle målene.

Powered by Labrador CMS