Ansetter egen retailsjef

Norwegian Outlet ansetter egen retailsjef for å innfri kundenes forventinger og skape best mulig handleopplevelser.

Publisert
Mens totalmarkedet på klær og sko så langt i år kan vise til en svært laber utvikling, har Norwegian Outlet hatt en besøks- og omsetningsvekst på over 20 prosent. Men markedet er tøft, og nyansatt retailsjef, Marte Glenday Iversen (bildet), skal ha som hovedfokus å sikre at alle butikkene innfrir kundenes forventninger, og at lysten til fremtidige besøk forsterkes ytterligere.

- Dette er i tråd med vårt ønske om å ytterligere styrke posisjonen overfor forbrukerne, sier Glenday Iversen.

Hun vil stå sentralt i en forsterket retail-satsing, og har en sterk bakgrunn innenfor dette fagfeltet. Tidligere har hun blant annet jobbet som butikksjef for Only og Jack&Jones, og senere som distriktssjef i Bestseller Retail Europe. Videre har hun jobbet som merchandiser for Vero Moda-kjeden i Bestseller Wholesale. Etter 12 år i Bestseller fikk Glenday Iversen ansvaret som country manager for JC i RNB Retail and Brands, hvor hun var i to år. Hun kommer nå fra stillingen som kjedeleder i Babyshop.

Ordinære kjøpesenter har ikke en slik funksjon i sin administrasjon, men Norwegian Outlet anser dette som en forutsetning for å skape best mulig handleopplevelser.

- Å fokusere på at kundene alltid reiser fornøyde hjem med flere handleposer er essensielt for å oppnå positive ringer i vannet, sier daglig leder for Norwegian Outlet, Einar Sørland.

- Videre har vi en klar ambisjon om å bli best på retail. Dette forventer vi at øker handlekurven og lønnsomheten over tid.

Den siste tiden har miksen av merkevarebutikker blitt ytterligere forsterket ved Norwegian Outlet. Både G-Star, Lexington og Kari Traa har nå kommet til, og har bidratt til å øke publikums lyst til å ta turen.
Powered by Labrador CMS