Åpner egne brand stores

Tele2 følger i konkurrentenes fotspor når de åpner egne brand stores i Norge. Tele2 Butikkene vil utmerke seg på kundeservice og garanterer at kunden vil legge merke til dem.

Publisert
Før sommerferien vil de første Tele2 Butikkene være på plass i Strømmen, Bergen og Fredrikstad.

Når flere kunder


Til nå har Tele2 solgt egne produkter gjennom partnere som Elkjøp og Lefdal, men nå ønsker mobilaktøren å komme nærmere kunden og styrke merkevaren Tele2.

- Vi ønsker å være flere steder og være synlig i alle kanaler, sier administrerende direktør for Tele2 Butikkene, Morten Evjen.

Gjennom butikkdriften vil han treffe flere kunder og øke omsetningen. Han tror Tele2 har mange potensielle kunder på kjøpesenter, og prioriterer å åpne de første butikkene der.

- Vi vil treffe kunden og hjelpe dem. Våre medarbeidere kan svare på spørsmål om abonnement, telefoner og faktura. Dessuten får Tele2 bredere distribusjon og bedre kontroll ved å starte egne butikker, sier han.

Tre butikker før sommeren


30. mai åpner den første Tele2 Butikken på Strømmen Storsenter. En uke senere åpner butikk nummer to på Galleriet på Torgallmenningen i Bergen, og i slutten av juni får også Torvbyen i Fredrikstad en Tele2-butikk.

- Det må gå seg til. Vi regner ikke med at alt fungerer optimalt med én gang, så vi må bruke litt tid på å justere de tre første butikkene, sier Evjen.

Tele2 har deretter planer om å åpne tre nye butikker før jul.

- For oss er det ikke viktig å ha mange butikker, men de skal være bra. Butikkene er en investering og vi er avhengig av å få tak i de rette lokasjonene. Om det blir 20, 30, 40 eller 60 butikker vet jeg ikke. Det er markedet som bestemmer hvor mange butikker vi skal ha. Kunden må trykke konseptet til sitt bryst, og så må vi ta det derfra, sier Evjen.

Han utelukker ikke at Tele2 også kan få butikker i handlegater, men kjøpesenter er foreløpig førsteprioritet for den nye butikkjeden.
Powered by Labrador CMS