Du er her

Babybanden.no tredoblet

Babybanden.no tredoblet omsetningen etter at de ble en del av Komplett. Ambisjonene for 2016 er store.
Av Kjedemagasinet
Publisert 04.03.2016 09:53

- Komplett kan netthandel, og de har bidratt med verdifull kompetanse, ikke minst innenfor logistikk, sier Erling Natvig, gründer og daglig leder i Babybanden.no. Vi startet med netthandel av barneutstyr i 2013. Høsten 2014 kom Komplett inn på eiersiden (50,1 prosent) og i dag distribuerer vi i tillegg barneutstyr via Komplett sine nettbutikker i Norge, Sverige og Danmark.

Tradisjonelt sett er det menn og kvinner i 30-årene som netthandler mest. Kategorien barneutstyr vokser, og mange kunder har fokus på kvalitet og sikkerhet til barna.

- Vi satser i vekstkategorier, og barneutstyr er en av disse, sier Ole Vinje, konsernsjef i Komplett Group. En avgjørende faktor når vi går inn i nye kategorier er tilgang til riktig spisskompetanse, og ikke minst leverandører. Erling Natvig har vært i bransjen fra han var 16 år gammel og har opparbeidet et bredt nettverk og verdifull kompetanse. For oss har samarbeidet blitt en solskinnshistorie.

Erling Natvig startet sin første butikk René´s Barnevogner i 1986, som vokste til å bli et av Sørlandets største merkenavn innenfor handel på 1980-90-tallet. Nå har han landsdekkende ambisjoner i tospann med Komplett.

- Ambisjonene er store, og vi forventer kraftig vekst i 2016, sier Natvig. Vi skal ta posisjonen som den ledende aktøren på nett i salget av barneutstyr i Norge.

Nøkkelord