Du er her

Bergans styrker salgsorganisasjonen

I fjor la Bergans en progressiv nasjonal og internasjonal vekstagenda for dagen. Nå har selskapet startet 2018 med ny Brand Director og forsterkninger i salgsleder-teamet.
Av Pressemelding
Publisert 14.02.2018 08:45

Gjennom 2017 har Bergans gjort store investeringer i sitt internasjonale salgsapparat. I 2018 fortsetter Bergans å investere i teamet for å styrke strategiske partnerskap på tvers av kanaler og geografier. I tillegg har Bergans utnevnt ny Brand Director.

– Jeg er veldig fornøyd med organisering av salgsapparatet og ressursene vi har fått på plass. Det nye oppsettet gjør oss bedre tilpasset et marked i kontinuerlig forandring, som stadig blir mer integrert på tvers av kanaler og geografiske områder. Vi blir også i stand til å etablere enda sterkere kommersielle partnerskap. Det er også gledelig at Karl Henrik Felde vil ta ansvaret som Brand Director, sier Bergans' CEO, Leif Holst-Liæker.

Pr. januar 2018 vil følgende organisasjonsendringer tre i kraft:

Bart Meijers
Har fått rollen som Chief Commercial Officer, med ansvar for alle Bergans' kommersielle aktiviteter innen engros og detaljhandel. Bart ble ansatt i Bergans for ett år siden som International Sales Director, og har tidligere jobbet i Nike EHQ i Nederland. Han vil lede salgs-teamene på tvers av markedene. Bart vil rapportere til CEO.

Klas Vangen
Nylig ansatt som Sales Director Nordics and Distributors. Klas kommer fra Viking Outdoor Footwear der han var Global Sales Director. Med over 15 års erfaring innen sport og fottøy i Norge og internasjonalt, kommer han til Bergans med bred erfaring og tung bransjekunnskap. Ved siden av å være ansvarlig for Norge, Sverige, Danmark og Finland vil han også lede utviklingen av Bergans i alle markeder hvor selskapet er representert gjennom distributører. Klas vil rapportere til Chief Commercial Officer.

Jon Gregertsen
Trer inn i en ny stilling som Strategic Account Director. Jon har vært salgsleder i Bergans i 6 år, og har vært en viktig bidragsyter til Bergans' vekst og utvikling disse årene. I sin nye stilling vil hans oppgave bli å drive og bygge strategiske partnerskap videre. Jon rapporterer til Chief Commercial Officer.

Matthias Leurs
Ble ansatt i Bergans i 2016 som salgsdirektør for AGS-landene. Mattias kom da fra The North Face. Matthias tar nå også ansvar for Benelux-markedet. Matthias vil rapportere til Chief Commercial Officer.

Karl Henrik Felde
Har takket ja til jobben som Brand Director og erstatter Ronny Hammer som har forlatt Bergans for å søke nye utfordringer. Karl Henrik har blitt forfremmet fra stillingen som International Marketing Manager, en stilling han begynte i for ett år siden. Karl Henrik vil rapportere til CEO.

 


Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Nøkkelord