André Braathen er kommersiell direktør i helthjem.

– Bestiller varer i dusjen og forventer levering før håret er tørt

En ny generasjon netthandlere vokser frem, og med rekordhøye krav sørger «Generasjon NOW» for å holde nettbutikkene på tå hev. Til tross for høyt forventningspress, satser Makeup Mekka alt på de fremtidige gullkundene.

Publisert

«Generasjon NOW» omtales som fremtidens gullkunder, men dersom handlereisen ikke står til gullstandard er det dårlig nytt for netthandelsaktører. Den nye generasjonen forventer en knirkefri kjøpsopplevelse og varen levert umiddelbart. Norske Makeup Mekka møter denne kundegruppen på nett hver dag, og legger ikke skjul på at de kjenner forventningene på kroppen.

– I vår verden vil gjerne kundene bestille varene når de går inn i dusjen, og få de levert før de kommer ut igjen. Men enten det er mulig eller ikke, så definerer de hele netthandelens fremtid. Derfor er det avgjørende å ligge i forkant og utvikle oss etter deres behov allerede nå, slik at vi er bedre rustet for fremtiden, sier administrerende direktør i nettbutikken Makeup Mekka, Berit Sjøvik.

Berit Sjøvik er adm. dir. i nettbutikken Makeup Mekka.

Betydelig del av kjøpereisen

Sjøvik forteller at for å holde følge med kundegruppen sin er de helt avhengige av samarbeidspartnere som er rustet for rask levering hele uka. Derfor valgte de i november 2017 distribusjonsselskapet helthjem som distributør.

– Millennials har vokst opp med stadig mer avansert digital teknologi, og utviklet en helt annen digital teft enn forrige generasjon. Siden de er vant til å løse problemer raskt, forventer de også rask belønning. Leveringen blir derfor et avgjørende ledd i kundereisen, og helthjem er den aktøren som leverer raskest – og oftest, sier hun.

Forretningsmodellen til helthjem er bygget opp for å sikre rask levering. Og det er takket være det landsomfattende nettverket av avisbud som likevel skal samme vei, at også pakkene kommer frem i rekordfart. Kommersiell direktør i helthjem mener rask levering er helt grunnleggende for å sikre lojale netthandlere fremover.

– «Generasjon NOW» utgjør i dag 35 prosent av den voksne generasjonen, og i fremtiden vil den utgjøre en enda større del av kjøpekraften. De representerer dessuten endringer i samfunnet forøvrig, og det er helt avgjørende for netthandelsaktører å ha løsninger som tilfredsstiller deres behov. For evner man å innfri deres forventninger, har du lojale kunder for fremtiden, sier kommersiell direktør i helthjem, André Braathen.

Powered by Labrador CMS