STRÅLENDE FORNØYD: Biltema-sjef i Norge, Knut Svenningsen, er veldig fornøyd med avslutningen på 2014. Foto: Biltema

Biltema-rekord i desember

Biltema Norge hadde en omsetningsvekst på over 19 prosent i desember.

Publisert

– 2014 ble et rekordår for oss, og vi avsluttet med stil. Biltema Norge hadde en omsetningsvekst på over 19 prosent i desember. Det er langt over det vi forventet, sier Knut Svenningsen, Biltema-sjef i Norge, ifølge en pressemelding.

Det ble beste desember noen gang for Biltema i Norge. Kjeden omsatte for nesten tre milliarder i 2014.

Til sammenligning økte omsetningen til 220 av landets kjøpesentre med sju prosent i desember sammenlignet med året før, ifølge tall fra Virke.

– Normalt er det de store kjøpesentrene som tar det meste av omsetningen i desember, men i år har vi tatt mer av julegavehandelen enn tidligere. Biltema er blitt et godt alternativ til gaver for hele familien, sier Svenningsen.

Biltema selger i hovedsak egne merkevarer innenfor bil, båt, MC, bygg, hjem og fritid. Et fullassortert varehus har 19 000 varelinjer.

– Tradisjonelt har Biltema vært mannfolkenes butikk, men vi ser at det er i ferd med å endre seg. Vi har gjort en rekke tiltak i våre varehus hva gjelder utvalg av varer og tydelighet i sesongene, noe som ga gode resultater for kjønnsbalansen i kundemassen i 2014. Vi ønsker å være førstevalget hos ung og gammel, kvinne som mann, sier Svenningsen.

Den opprinnelig svenske kjeden har over hundre varehus i Norden, 56 dem i Norge. Også i Sverige og Danmark var 2014 et godt år.

– Den største omsetningsveksten i 2014 har vært i Danmark, tett etterfulgt av Norge og Sverige, sier Svenningsen.

Powered by Labrador CMS