Clas Ohlson lanserer mobiltilpasset e-handelsside

Clas Ohlson lanserer nå en mobilversjon av sin nye e-handelsløsning. Målet er å øke tilgjengeligheten og forenkle handleopplevelsen for kundene.

Publisert
Den mobiltilpassede e-handelssiden er en fortsettelse av kjedens multikanalstrategi som startet for fullt i vår, med lanseringen av deres nye e-handelsplattform.

Mobilsiden lanseres samtidig i både Sverige, Norge, Finland og Storbritannia.

Clas Ohlsons multikanalstrategi innebærer å gi kundene integrerte tilbud og service gjennom butikker, e-handel, sosiale medier, søketjenester, samt via telefon og katalog. Siden den nye e-handelsplattformen ble lansert på det svenske markedet i april i år, har kjedens totale distansesalg økt vesentlig. I dag står mobile enheter for cirka 20 prosent av den totale trafikken til Clas Ohlson sin hjemmeside. Den nye mobilsiden skal øke tilgjengeligheten og forenkle opplevelsen for kundene, og man håper dermed å øke denne prosentandelen. Mobilsiden er bygget opp med responsiv design for optimalt grensesnitt i alle smarttelefoner.

- Mobilens potensial, både som et kjøpsverktøy, men også som en kilde til informasjon, er stor. Vi håper derfor at vår nye mobilside både skal øke servicegraden og lede til flere kjøp både online og i butikk blant både eksisterende og nye kunder på samtlige markeder, sier e-handelssjef Catrin Folkesson i Clas Ohlson.
Powered by Labrador CMS