Clas Ohlson satser på trygg netthandel med PayPal

Stadig økende handel via nett gjør at Clas Ohlson nå tar neste steg i sin e-handelssatsning, og tilbyr betaling via PayPal i sine norske, svenske og engelske nettbutikker.

Publisert
Med dette ønsker den ekspansive kjeden å tilby en positiv og smidig opplevelse gjennom alle kanaler - butikk, internett, katalog og sosiale medier.

Trygg på nett


Et viktig aspekt med PayPal er at kundene ikke må dele sine personlige betalingsopplysninger med nettbutikken de handler i. PayPals kjøpsbeskyttelse innebærer dessuten at kjøperne kan få pengene sine tilbake dersom varen ikke kommer frem, eller om den ikke tilsvarer beskrivelsen som ble gitt når kjøpet ble gjennomført. En annen fordel for kundene og for kjøpsopplevelsen er at man ikke trenger å fylle inn all betalingsinformasjon hver gang man handler, fordi denne er lagret og kryptert av PayPal.

- En viktig del av vår e-handelssatsning er å gjøre opplevelsen på internett så inspirerende, informativ, enkel og positiv som mulig for våre kunder. En viktig faktor er å føle seg trygg når man handler på nett. Vi ser frem til å samarbeide med PayPal, og dermed tilby kundene ytterligere en enkel og sikker betalingsløsning, sier Catrin Folkesson (bildet), konsern e-handelssjef hos Clas Ohlson.

Kresne kunder


Nordisk salgssjef for PayPal, Daniel Aronowitsch, mener kundene blir stadig mer bevisst, også i forhold til betalingsmåter.

– Vil man satse på netthandel, og i tillegg internasjonalt, er det viktig å tilby kundene en betalinsgsmåte de føler seg trygge på. I og med at utvalget av nettbutikker øker, blir kundene også mer kresne. Noen avstår gjerne fra kjøp dersom en nettside ikke tilbyr betalingsmåten de foretrekker. Vi er glade for å kunne bidra i Clas Ohlson sin satsning på netthandel, og dermed hjelpe dem å nå ut til en enda bredere målgruppe, sier Aronowitsch.
Powered by Labrador CMS