STOLT: Åsa Portnoff Sundström, leder for bærekraft hos Clas Ohlson er stolt over prisen. Foto: Clas Ohlson

Clas Ohlson vant bærekraft-pris

Under Retail Awards i Stockholm ble Clas Ohlson tildelt prisen «Årets bærekraftige kjede» i Sverige. Juryen uthevet blant annet mer bærekraftige produkter og tjenester som en suksessfaktor i Clas Ohlsons bærekraftarbeid.

Publisert

Retail Awards er en årlig begivenhet organisert av Svensk Handel (Svensk Handel) og Market, med sikte på å markere vellykkede bedrifter, personer og initiativer i detaljhandel. Om kvelden ble prisen utdelt i totalt tolv forskjellige kategorier. I kategorien Bærekraftig kjede av 2018 var juryens valg Clas Ohlson.

– Vi er veldig stolte over at vårt bærekraftsarbeid blir anerkjent på denne måten. Vi fokuserer vårt arbeid over hele verdikjeden, og kundetilbudet - produkter og tjenester - spiller en sentral rolle. En økende del av vårt totale salg kommer fra produkter for en mer bærekraftig livsstil, og målet vårt er å nå 25 prosent innen 2020. Innenfor vår overordnede fremtidige strategi vil utviklingen av ulike typer tjenester være viktig, og det er store muligheter for nye smarte løsninger som bidrar til en mer sirkulær og ressursøkonomisk økonomi, sier Åsa Portnoff Sundström, leder for bærekraft hos Clas Ohlson.

Juryen uttalte følgende: «Med 100 års historie og en langsiktig satsing på bærekraft er Clas Ohlson engasjert, fokusert og målrettet i sitt bærekraftarbeid. I tillegg til å redusere egen miljøpåvirkning hjelper selskapet sine kunder med å ha en mer bærekraftig livsstil ved å tilby mer bærekraftige produkter og tjenester. Butikkjeden investerer i reservedeler, service i egne verksteder og verktøyutleie, samtidig som salg av bærekraftige produkter øker raskt. Clas Ohlson publiserte også sin første integrerte års- og bærekraftrapport i løpet av året.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS