Geir Inge Stokke: – Vi jobber hver dag for å møte kundenes behov.

Coop kåret til Årets digitaliseringsleder

Coop har gjort seg bemerket på digitaliseringsfronten i 2019 med løsninger som Coopay og døgnåpen selvbetjent butikk i Bogstadveien. Dette har også det norske folk fått med seg, som har kåret Coop til Årets digitaliseringsleder sammen med en fagjury fra Atea.

Publisert

Kåringen skjedde under teknologiselskapet Ateas arrangement Community Tech. I en pressemelding heter det: Gjennom digitale løsninger gir Coop bedre kontroll til kunder og medlemmer – og er et godt eksempel på hvordan god databruk kan gi merverdi til deres kunder. Coop bruker også teknologi for å effektivisere interne prosesser og lagerhold.

Stemt fram av folket og fagjury

– Coop er i en bransje preget av sterk konkurranse og vi jobber hver dag for å møte kundenes behov. De samme kundene er også våre eiere, behov, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke.

Atea lot folket stemme fram vinneren, men kandidatene ble først plukket ut av en jury.

I begrunnelsen fra juryen heter det blant annet: «Vi heier på aktører som går foran og utfordrer resten av bransjen. Coop tar kundenes forventninger på alvor og tilbyr løsninger som passer i tiden. Dette gir konkurransefordel. Vi gleder oss allerede til fremtidens handleopplevelse.»

‘Kundevennlige og modige løsninger’

– God teknologi er teknologi folk flest elsker å bruke. Coopay og Norges første ubemannede butikk er kundevennlige og modige løsninger som svarer på kundenes forventninger. Akkurat derfor kårer vi Coop til «Årets digitaliseringsleder» på Community Tech på Clarion The Hub i Oslo, sier adm.dir. i Atea, Michael Jacobs.

Powered by Labrador CMS