Du er her

Coop Obs i Harstad best på Facebook

Å være aktiv på sosiale medier har blitt en del av arbeidshverdagen for daglig leder Stig Jarl Jensen og Coop Obs Harstad. Det har gjort dem best i landet på Facebook, skriver nordlys.no.
Av Kjedemagasinet
Publisert 23.04.2014 13:48

Jensen ved Coop Obs var ifølge nettstedet LikeAlayzer.com rett før påske den kjøpmannen i landet som er best på sosiale medier. På nettstedets oversikt over trafikken ved de forskjellige sidene på Facebook, lå Obs i Harstad øverst med en poengscore på 95, ifølge nordlys.no.

Jensen sier til nordlys.no at han har tatt arbeidet med sosiale medier så seriøst at det har blitt en del av den daglige drifta av butikken.

– Våre ansatte har vært gjennom kurs i sosiale medier, vi har egne interne regler for hvordan vi skal forholde oss, og vi har en plan med publiseringsstrategien. Selv om jeg sjøl synes at dette er artig å holde på med, er det noe vi tar veldig seriøst, sier Jensen.

Han forteller at da de bestemte seg for å satse på Facebook i oktober i fjor, hadde 700 fans. Nå har de nesten 5000 fans.

Les mer om hvordan Jensen og Coop Harstad har klatret på Facebook her.

Nøkkelord