Magne Solberg, CIO for Coop Norge Handel, og Thomas Nordqvist, VD for Shoppa.

COOP satser på effektiv skiltkommunikasjon

Norges nest største dagligvarekjede har valgt nytt skiltsystem fra Shoppa. Med systemet får COOP Norge en plattform for både analog og digital skilting slik at man kan bruke mindre tid på skilting i butikken og gi kjøpmennene et verktøy for å øke salget.

Publisert
COOP har 12 kjedekonsepter og mer enn 1.250 butikker og har behov for å effektivisere sin skiltkommunikasjon. Det var viktig for dem å finne et skiltsystem som kunne fjerne avhengigheten av IT i skilteprosessen samtidig som markedsavdelingen får større muligheter. Et av målene er å kunne påvirke kundenes kjøpsbeslutning positivt, redusere kostnadene og skape en trivelig og oppmuntrende kjøpsopplevelse.

- Vi valgte Shoppa fordi deres skiltsystem gir oss den effektivitet og fleksibilitet som vi lette etter. Avgjørende var skiltsystemets unike funksjoner og at Shoppa er ledende i bransjen og har mange fornøyde kunder. Det gir trygghet å ha en partner som har en pålitelig programvare, noe som var viktig for oss, sa Magne Solberg som er CIO for COOP Norge Handel.
Implementeringen er i full gang, og de første butikkene vil få Shoppas system i løpet av våren. Planen er at systemet skal være installert i alle butikker i alle kjedekonseptene i løpet av 2017.

Thomas Nordqvist, Shoppas VD, uttalte:
- Det er fantastisk gledelig at COOP Norge har gitt oss tilliten til å installere Shoppas skiltsystem i hele kjeden. At COOP Norge valgte Shoppa forsterker vår posisjon som den ledende aktøren på det nordiske markedet. Vi merker økt etterspørsel, noe som er meget positivt og som tar oss nærmere visjonen å være markedsleder i Europa.
Powered by Labrador CMS