Illustrasjonsfoto: pixabay

Cushman & Wakefield tar i bruk Boostcom-teknologi

Cushman & Wakefield i Spania tar i bruk plattformen The Mall Performance Cloud fra Boostcom i sitt digitaliseringsprosjekt "Infinity".

Publisert

Eiendomsforvalteren Cushman & Wakefield Spain tar i bruk Infinity Digital-plattformen, som er utviklet eksklusivt sammen med proptech-selskapet Boostcom og basert på teknologien "The Mall Performance Cloud". Formålet er å kjenne og forstå atferden og forbruksvanene til de besøkende på kjøpesentrene i Spania for å forbedre shoppingopplevelsen.

Gjennom de besøkendes samspill med senteret og teknologi av typen ‘geolokalisering’ eller Smart Data, vil plattformen samle, analysere og behandle informasjon om kunden, og returnere relevant og intelligent informasjon.

Ved at dataene behandles av algoritmer har kjøpesenteret muligheten til å kommunisere med sine besøkende i sanntid og sende dem segmentert og personalisert informasjon. Man kan forutse atferd og fremtidige kjøp og gjøre shoppingopplevelsen helt skreddersydd.

Ved hjelp av verktøyet, som er unikt på det spanske markedet og basert på den "kunde-sentriske" filosofien, skal Cushman & Wakefield nå befinne seg i tet på innovasjon i styring av kjøpesentre.

Ifølge Rafael Mateu, partner og direktør for Retail Asset Services for Spania, vil "prosjektet tillate dem å forene de fysiske og elektroniske områdene i kjøpesenteret og skape et uovertruffent engasjement for besøkende, noe som gjør shoppingopplevelsen gunstig for både senterets kunder og retailerne ".

Ved hjelp av verktøyet forventer rådgivningsselskapet å kjenne 60 prosent av de besøkende i kjøpesentrene som den forvalter i Spania i løpet av fem år.

Cushman & Wakefield Spain er ledende innenfor forvaltning av kjøpesentre i landet. De er for tiden involvert i ledelse og kommersialisering av 30 sentre og handelsparker i Spania, med totalt mer enn 1.350.000 kvm GLA.

Powered by Labrador CMS