Dagligvarebransjens beste omdømme

REMA 1000 er den dagligvarekjeden i Norge med desidert best omdømme i følge den omfattende omdømmeanalysen RepTrak. Lavpriskjeden utmerker seg spesielt innen arbeidssted, ledelse og etikk.

Publisert
- Dette er en flott anerkjennelse for alle kjøpmenn og medarbeidere i REMA 1000. Vi har virkelig investert i butikkene, vi har fått et mye bredere vareutvalg og høyere kvalitet. Fortsatt til aller laveste pris. Det er hyggelig at flere og flere oppdager, og setter pris på dette, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

REMA 1000 i toppsjiktet totalt


I årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge, er det REMA 1000 som får høyest totalscore av alle dagligvarekjedene, med 78,2 poeng av 100 mulige. REMA 1000 ligger dermed helt i toppsjiktet blant selskapene i kategorien "godt omdømme". Totalt sett er Stormberg det selskapet nordmenn beundrer mest, med en score på 81,4 poeng. Like bak ligger Toyota, og årets nykommer, Q-Meieriene.

– REMA 1000 snakker mye om kulturen i selskapet, og har ledere som fremstår som tydelige på hva som er viktig for dem. Som kunde i butikkene kan man jo også selv danne seg et inntrykk av om det virker som et godt arbeidssted, sier analysesjef i Apeland, Bjørg Kari Paulsen.

Drar fra konkurrentene


I fjor lå kjedebutikkene relativt samlet på listen, med unntak av Rimi som lå langt bak. I år er plasseringen annerledes. Totalt scorer REMA 1000 nesten fem poeng høyere enn i fjorårets analyse.

- REMA 1000 ligger et stykke foran neste pulje som består av Coop, Meny og Kiwi, og langt bak finner vi de mindre populære butikkene som er Rimi, Joker, Ica og Bunnpris, avslutter Paulsen.

Omdømmeanalysen RepTrak 2013 gjennomføres av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 5.800 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter, både på overordnet nivå og innen de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

Powered by Labrador CMS