Du er her

De beste tenker likt

LEDER: Det viser seg gang på gang at de som brenner for salg og bruker den genuine interessen på en fornuftig måte, er de som stikker av med seieren.
Av Kjedemagasinet
Publisert 13.05.2015 10:53

I Kjedemagasinet 3/2015 presenterer vi eksklusivt, i samarbeid med Daymaker, en omfattende norsk undersøkelse; Daymaker Butikk 2015. Daymaker har målt hele kundereisen i butikkene, og best av alle er Fagmøbler.

Vi gir deg også et innblikk i hvordan de tre beste kjedene tenker og jobber med kundeservice. Felles for dem alle tre er at de har et svært sterkt fokus på kundeopplevelse, kundebehandling og service. Selv om de hver for seg jobber litt forskjellig med det, er det også mange likehetstrekk.

Å selge varer handler i stor grad om å ha et genuint ønske om å hjelpe kundene til å gjøre et godt kjøp. Det viser seg gang på gang at de som brenner for salg og bruker den genuine interessen på en fornuftig måte, er de som stikker av med seieren.

Ingen av de tre kjedene som topper Daymakerindex 2015 har som mål å være billigst, men de skal være best. De skal konkuransedyktige priser for all del – men de vil ikke la pris gå på akkord med kvaliteten på det de leverer i butikken. Det er en god tanke.

Da er det spennende at du også i denne utgaven kan lese om Sprells multikanalstrategi. Der snakker man om «kundeservice» på nett som brukervennlighet. Det er også en god tanke. Online kan teknikken i stor grad erstatte menneskene. Men i den fysiske butikken er det menneskene som er viktigst.

Stig Atle Bakke
Redaktør

Les mer om kjedemagasinet 3/2015 her



Nøkkelord