Fra fjorårets konferanse

Den Store Retaildagen nærmer seg

Neste uke arrangeres Den Store Retaildagen med utdeling av Retailprisen 2016.

Publisert
Torsdag den 14. april arrangeres Den Store Retaildagen på Ballroom i Oslo.
RetailEnergy, Annonsørforeningen (ANFO) og Kreativt Forum står bak konferansen.

Første del av arrangementet består av faglige seminarer. Blant foredragsholderne er Dorte Wimmer i Retail Institute (Global Retail Trends - syv trender som driver innovation i den globale detaljhandel), Peter-Paul Lemmens i Avanade (Fremtidens supermarked), Pål Petersen i ESV Digital (Datadrevet omnikanal opplevelse), Jonathan Coham og Atle Følgesvold I TNS Global (Hvorfor vil den fysiske butikken lykkes i fremtidens omnichannel shopperlandskap?), Bengt Eliasson og Kim Nordquelle i IBM (Fra mange kanaler til den eneste kanalen – kunden), Ina Kristin Haugen i Clas Ohlson (Clas Ohlson krymper butikkene med omnichannel-teknikk).

Kveldens hovedforedrag holdes av Ole Petter Wie som er daglig leder i Marked.no. Hans foredrag har tittelen "Dagligvarebutikkenes død" og bygger på hypotesen at tradisjonelle dagligvarebutikker vil forsvinne fra bybildet om 10-15 år da forbrukers krav om større utvalg, bedre kvalitet og lavere priser vil endre måten vi handler dagligvarer på.

Deretter blir det mingling og visning av nominerte arbeider. Den Store Retaildagen avsluttes av festaften og utdeling av Retailprisen 2016.
Målet med Retailprisen er å sette fokus på og bidra til å heve kvaliteten på kommunikasjon innen detaljhandel. Det skal deles ut gull, sølv og bronse i 12 ulike kategorier.
Powered by Labrador CMS