Gründer og majoritetseier Nils Røang i RED selger til Dentsu Aegis. Foto: RED

Dentsu Aegis kjøper RED-gruppen

Det store internasjonale kommunikasjonskonsernet Dentsu Aegis kjøper RED.

Publisert

Det er Kampanje som melder om Dentsus oppkjøp av RED.

Firmanavnet RED skal videreføres i Norge, og de ansatte fortsetter som før under de nye eierne.

RED-gruppen eier blant annet Retail Energy som er blant de ledende reklamebyråene for retail i Norge, i konkurranse med Foll (tidligere Fjeldheim & Partners), Schjærven, Kitchen og Suburbia.

Kjøpesummen er hemmelig, men gründer Nils Røang forteller til Kampanje at det er snakk om en såkalt "earn out", altså at endelig kjøpesum avhenger av hvor gode resultatene for RED blir i årene framover.

Røang etablerte RED i 2004 og eide før salget 55,5 prosent av aksjene. Han beholder en liten aksjepost.

Powered by Labrador CMS