- Det beste fra to verdener

Ved å kombinere den fysiske butikkens ekspertise og service med nettbutikkens sikkerhet og fleksibilitet, har miinto.no på kort tid greid å samle over 300 ledende motebutikker i samme portal.

Publisert
Ideen til miinto.no kom fra et skoleprosjekt, som gikk ut på å finne ut hvordan folk i utkantstrøk kunne få tilgang til samme klær som i storbyene – uten å måtte dra til byen.

- Unikt


- Målet er å føre enkeltstående motebutikker og brands sammen med online-forbrukere og levere en perfekt netthandelsløsning og shoppingopplevelse. Denne kombinasjonen sikrer den gode servicen og ekspertisen fra butikkene, og den sikkerheten og fleksibiliteten som online-shopping gir. I våre øyne er dette unikt, sier administrerende direktør Jake Petersen i miinto.no.

- Et fellesskap av flotte motebutikker


Det viktigste argumentet for å få så mange aktører inn i samme portal har i følge Petersen vært at det er enkelt å bruke miinto sitt system.

- Dermed kan alle være med, men samtidig ha tid til å holde søkelyset på den "fysiske" verden. Miinto.no imøtekommer også et behov fra butikker til å komme seg online, enkelt, billig og hurtig , sier Petersen, som påpeker at systemet fungerer for både store og små butikker.

- Du trenger ikke en stor butikk med flere ansatte for å være med. Ordrene går etter først til mølla-prinsippet, og hvis en butikk ikke kan levere, sendes ordren videre til andre butikker med samme merke og produkter. Vi ser på miinto som et fellesskap av flotte motebutikker fra hele landet – et fellesskap der vi får omsetningen tilbake til norske butikker og norsk næringsliv, sier Petersen.

Videre planer for portalen inkluderer større valgmulighet i leveringer til sluttkunden, forbedringer av shoppingopplevelsen med nye og spennende løsninger, samt bredere utvalg innen flere kategorier.
Powered by Labrador CMS