Dette får Ola og Kari i julegave

I år har det vært 11 prosent mer netthandel av julegaver, melder betalingsformidlerne Nets & DIBS, som har holdt et våken øye med hva som blir lagt under juletreet i år.

Publisert

Kan du ikke vente med å finne ut av hva som ligger under treet? Så er det gode nyheter fra Nets og DIBS som har parallelt med deres håndtering av juletransaksjoner, engasjert YouGov til å undersøke hva nordmenn kan forvente å få av julegaver i år.

– De første 18 dagene i desember har vi sett en økning på 11% flere nett-transaksjoner sammenlignet med fjoråret, forteller Johanna Tell, Salg og Partner ansvarlig i DIBS Payment Services, en del av Nets, som administrerer betalinger for mer enn 25.000 nettbutikker over hele Norden.

Mange hadde forventet at julehandelen ville avta i desember etter nordmenns shopping-bonanza i november, hvor vi målte 39% vekst i netthandel i løpet av Black week. Cyber Monday den 27 November hadde en spektakulær vekst i antall transaksjoner på 92% sammenlignet med året før. I følge Johanna Tell viser veksten at Black Friday ikke har hatt en negativ innvirkning på netthandelen i desember, slik det var spådd av enkelte, som et resultat av omsetningsfesten i November.

– Dette gjorde oss nysgjerrige på hva det egentlig er som nordmenn legger i innkjøpskurven under julenetthandelen, fortsetter hun.

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS