Disse kan bli Årets Butikkjede 2013

Kitch'n, Volt og Clas Ohlson kjemper om å bli Årets Butikkjede 2013.

Publisert
Prisen deles ut av Nordic Council of Shopping Centers Norge (NCSC) på Kjøpesenterkonferansen i Trondheim 17. oktober.

Utmerkelsen gis hvert år ut av Nordic Council of Shopping Centers Norge til den butikkjeden som i løpet av de siste tolv månedene oppleves som en god samarbeidspartner og som gir kjøpesenterkunden den beste handleopplevelsen.

Prisen deles i år ut for 20. gang, skriver NCSC i en pressemelding.

Kandidatene er vurdert på områdene omsetningsutvikling, service, deltakelse på sentrenes aktiviteter, servicenivå, butikkutforming, fornyelse, markedsføring, og konsept. Kriteriet for å vinne er at butikkjeden skal, i tillegg til en positiv omsetningsutvikling, være representert i minimum to landsdeler, være en attraktiv leietaker som aktivt deltar i senterets aktiviteter, er et positivt bidrag i senterets leietakermiks og ikke minst være en god samarbeidspartner for kjøpesentrene og kjøpesenterkjedene.

Her er juryens begrunnelse for nominasjonen:

Kitch`n




Kitch`n har en tydelig strategi og har tatt en posisjon i sitt marked. Kjeden har vært svært ekspansjonsoffensive i de siste årene og har lykkes med det. Der har vært hatt en solid omsetningsøkning som er imponerende i et ellers tøft marked. Kitch`n har vært flinke til å utvikle konseptet år etter år og viser til kvalitet og kontroll i alle ledd av driften. Kjeden deltar aktivt i senteraktiviteter.

I tillegg til å holde høyt medietrykk har kundeklubben vokst frem til å bli en viktig markedskanal og gir fordeler som oppleves som gode og attraktive. Kjeden arbeider med innovative produktleverandører og har en strategi om å være største innkjøper for de som blir valgt. Juryen er imponert over at kjeden behersker høyt varetrøkk og samtidig ha god ryddighet i butikkene. Kitch`n har vist at en lite familiedrevet butikk kan vokse frem og overta markedsandeler fra de store.

Volt




Volt er i tillegg til å være en butikkjede, en trendskaper innenfor herremoten. Kjeden har tatt en ledig posisjon i markedet og blir med sitt gjennomførte konsept, førstevalget for trendbevisste menn. Volt er overlegen i fremføring og design.

Volt bygger sofistikerte forretninger som skiller seg ut interiør- og stilmessig, og de er gode på vareeksponering. Butikkjeden har gjennomgått en fantastisk fornyelse, som viser godt igjen i de siste nyåpnede butikkene på Strømmen Storsenter, Kvadrat og i Karl Johan. Kjeden har også kommet øverst på listen i flere servicemålinger gjort av riksmedia.

Clas Ohlson




Clas Ohlson har vist at de er en dynamisk utvikler av multichannel som konsept, og har i tillegg til sine butikker godt utviklede nettløsninger og god logistikk. Kjeden fremstår som svært innovativ og de jobber kontinuerlig med produktutvikling. Som kunde har man også en mulighet til å gi vurderinger av produktene, som viser at Clas Ohlson er ydmyke og kundefokuserte.

Clas Ohlson har vært dyktige til å tilpasse konseptet sitt til markedet og har tiltrukket seg nye kundegrupper. Kjeden viser en tydelig profil i all markedskommunikasjon, som også gjenkjennes i butikk. Internmarkedsføringen er god og de ansatte blir godt forankret i Clas Ohlson strategien.
Powered by Labrador CMS