Utmerkelsene ble delt ut av styreleder i DLF, Øystein Bu (t.v.) og konferansier Guri Solberg (t.h.). Her Mondelez Norge AS – vinner av DLF Merkevarepris 2018 for Kvikk Lunsj. (Foto: Kilian Munch)

DLF priset merkevare, innovasjon og samfunnsansvar

Årets vinnere av DLF Utmerkelser 2018 ble før helgen delt ut på DLF Høstmøte i Tønsberg. DLF Merkevarepris ble tildelt Mondelez Norge AS for Kvikk Lunsj, DLF Innovasjonspris gikk til Fjordland AS for Litt Mat Smoothie Bow og DLF Samfunnsansvarspris ble tildelt Pierre Robert Group.

Publisert

– Målet med DLF Utmerkelser er å vise bredden av positive bidrag våre medlemmer står for, uttalte Helge Hasselgård, adm. direktør DLF, i forbindelse med prisutdelingene.

Merkevareprisen

DLF Merkevarepris ble tildelt Mondelez Norge AS (bildet på toppen) for «Kvikk Lunsj: fra påsketradisjon til helårs tursjokolade». Juryen ga følgende begrunnelse: «Med «Litt mat Smoothie Bowl» har Fjordland lyktes med å dekke et voksende behov i markedet for sunnere alternativer til mellommåltider. Produktet er tidsriktig ved å tilby raske løsninger i en hektisk hverdag, samtidig som det er sunt. Ved å kombinere drikkesmoothie med granola og bær, har Fjordland utviklet et helt nytt produkt som har blitt tatt svært godt imot av forbruker og bidratt til vekst for handelen.»

Foto: Kilian Munch

Medlemmer av juryen var Nina Veflen, professor Handelshøyskolen BI; Ole Petter Nyhaug, partner/kreativ leder Opinion AS; Tor Helge Gundersen, direktør Innkjøp og sortiment Coop Norge AS; Ingvild Fosse, forbrukerstemme/blogger og Helge Hasselgård, adm.direktør DLF.

Innovasjonsprisen

Foto: Kilian Munch

DLF Innovasjonspris ble tildelt Fjordland AS for «Litt Mat Smoothie Bowl». Juryen ga følhgende begrunnelse: «Med «Litt mat Smoothie Bowl» har Fjordland lyktes med å dekke et voksende behov i markedet for sunnere alternativer til mellommåltider. Produktet er tidsriktig ved å tilby raske løsninger i en hektisk hverdag, samtidig som det er sunt. Ved å kombinere drikkesmoothie med granola og bær, har Fjordland utviklet et helt nytt produkt som har blitt tatt svært godt imot av forbruker og bidratt til vekst for handelen.»

Medlemmer av juryen var Nina Veflen, professor Handelshøyskolen BI; Ole Petter Nyhaug, Tor Helge Gundersen, Ingvild Fosse, og Helge Hasselgård.

Samfunnsansvarsprisen

DLF Samfunnsansvarspris ble tildelt Pierre Robert Group. Juryens ga følgende begrunnelse: «Pierre Robert Group har i mange år jobbet målrettet og systematisk med å sikre bærekraft i alle ledd i produksjonen. For å lykkes har det vært jobbet med kontinuerlig lederforankring, målrettet opplæring av ansatte, fra både innkjøpere til salgsapparatet. Dette har resultert i at miljøhensyn og ivaretakelse av menneske- og arbeidstakerrettighetene samt dyrevelferd er en integrert del av virksomhetens DNA og at det praktiske arbeidet med leverandøroppfølging og forbedringsarbeid blir prioritert ressursmessing.

Pierre Robert Groups sterke samfunnsengasjement og tilrettelegging av robuste systemer, åpenhet, samarbeids-tilnærming og deling av erfaringer gjør dem til en verdig Medlemmer av juryen var Jaana Røine, Adm.direktør Grønt Punkt Norge; Ole Berg, seniorrådgiver Helsedirektoratet; Morten Karlsen, direktør Innkjøp og Verving, NHO Reiseliv; Heidi Furustøl, daglig leder Initiativ for etisk handel (IEH) og Helge Hasselgård.

Powered by Labrador CMS