Du er her

Elkjøp gjentar Singles Day, med frekk tilnærming

Denne helgen feires Singles Day hos Elkjøp. – Kundene våre tok godt imot dagen i fjor, nå gjentar vi suksessen – i to dager, sier Kristina Opsahl, markedssjef i Elkjøp Norge.
Av Redaksjonen
Publisert 08.11.2018 10:00

Singles Day faller hvert år på 11. november og er på verdensplan den mest populære shoppingdagen i året. Dette blir det andre året Elkjøp har valgt å fokusere på denne salgsdagen – med en litt frekk tilnærming og feiring av Singles Day hele helgen.

Startskudd for intens periode

– Vi var med på å gjøre Black Friday stort i Norge, og i fjor når vi lanserte Singles Day i Elkjøp – tok kundene våre også denne dagen godt imot. Da er det ekstra gøy å gjenta suksessen, og samtidig ta dagen til neste nivå ved å spre tilbudene ut over to dager! Og det med et morsommere markedsføringsløp enn vi kanskje gjør til vanlig, sier Opsahl.

Elkjøp følger de globale trendene og ønsker å lytte til hva kundene ønsker seg. – Singles Day er på mange måter startskuddet for den mest intense perioden vår i løpet av året med både Black Friday og julehandelen like rundt hjørnet. Vi forventer at vi kommer til å ha nok å gjøre, sier markedssjefen.

Frekke reklamer med glimt i øyet


Kristina Opsahl: – Vi jobber alltid med å finne interessante måter å nå ut med budskapene våre på. (Foto: Elkjøp)

Singles Day-kampanjen som lanseres i år, kommer til å gå på TV og i den populære datingappen Tinder. Elkjøp vil også være godt synlig på Snapchat og Facebook.
– Vi jobber alltid med å finne interessante måter å nå ut med budskapene våre på. Når det kommer til et fenomen som Singles Day, som fortsatt er ganske nytt i Norge, var det opplagt for oss å gripe muligheten og leke med hvordan vi skulle fortelle om dagen på. Dette er en dag vi feirer alle single og tillater oss humor og en smule frekkhet, sier Kristina Opsahl.

(Pessemelding)

Faktaboks

Om Singles Day

Singles’ Day startet som en feiring av den single husstanden, opprettet av Nanjing Universitetet i Kina i 1993. Mottoet var – og er fortsatt – vær stolt av å være singel. Konseptet har vokst langt utenfor Kina og har utviklet seg fra kun å være en festdag til også å bli verdens største shoppingdag på nett. Store elektronikkforhandlere som Alibaba og Amazon har feiret Singles Day i flere år.