Elkjøp i ny drakt etter 34 år

I dag skifter Elkjøp logo for første gang siden 1979. Elkjøp-støpselet er dermed historie.

Publisert
Det er første gang på 34 år at kjeden frisker opp fasaden. Logoen man nå forlater har nemlig vært en trofast følgesvenn siden slutten av 1970-tallet.

– Dette er noe vi har jobbet med i lang tid, i takt med at både vi og bransjen har utviklet oss. Elkjøp har hatt en sterk vekst de siste årene, ikke bare i Norge, og nå får vi en logo som er felles for alle våre butikker i hele Norden. Vi blir litt friskere og mer moderne, sier administrerende direktør i Elkjøp Norge, Andreas Niss, ifølge en pressemelding.

Mer enn nye skilt

Som følge av omleggingen vil alle elektronikkjedens varehus få splitter nye skilter. I tillegg skal alt fra de ansattes uniformer til flagg skiftes ut.

– Både vi i Elkjøp og våre kunder har forandret oss mye de siste årene, og dermed var tidspunktet kommet for en liten ansiktsløftning av vår logo. Tilbakmeldingene vi har fått fra det norske folk har vært at man liker varhusene våre veldig godt, at produktene våre, utvalget og prisene faller i smak, men at logoen vår og vårt uttrykk kanskje var noe utdatert, sier Niss.

Klarere og mer moderne

Merkevareekspert og administrerende direktør i firmaet Brand Consulting, Christian Sinding, karakteriserer Elkjøps nye logo som utvetydig og langt mer klarere enn den gamle, ifølge den samme pressemeldingen.

Sinding, som har jobbet med profilering og logoer i over 40 år, er helt enig med direktør Niss i at Elkjøp-støpselet fra 1979 var klar for utskiftning.

– Det er bra at Elkjøp tok tak i dette, for kjeden trengte virkelig en modernisering av sin logo. Den gamle syns jeg var veldig 1980-tallsinspirert. Jeg syns det ytre uttrykket nå er vesentlig klarere og mer moderne i utforming, sier Sinding.
Powered by Labrador CMS