Årets julefilm fra Elkjøp handler om å legge mer omtanke i julegavene vi gir. (Foto: Elkjøp)

Elkjøp med julefilm

I årets julefilm fra Elkjøp fortelles historien om hvordan julen kan bli mer minneverdig, med omtanke i julegavene som kan bli mer enn bare en gave.

Publisert

Elkjøp ønsker julen velkommen med en ny, stor julefilm, som er produsert av NORD DDB i samarbeid med Bleck og regissør Rune Milton.

I den fire minutter lange filmen som inneholder scener fra blant annet Sør-Afrika, får vi en historie om hvordan gaver er langt mer enn gavene i seg selv. De kan romme både minner og historier som knytter oss alle tettere sammen – uavhengig av alder.

Innholdet i filmen

– I julefilmen «Å gi noe mer» følger vi en ung jente, som besøker et eldre familiemedlem til jul. Han virker som en einstøing som liker å holde seg for seg selv, men de to finner fort ut at de har mer til felles enn de hadde trodd. Hun får ham til å huske gamle minner fra fortiden, og da gir han henne en gave som hun vil huske for alltid: Hans livshistorie. Det er en historie som er fylt med eventyr, kjærlighet og tap, som jeg håper vil treffe rett i hjertet, sier Marius Klemo, Merkevare og digitalsjef i Elkjøp Norge.

Mer enn bare en gave

– Det er ikke alltid lett å si hva man føler, selv til sine nærmeste. Denne type kommunikasjon har blitt godt mottatt tidligere år, da vi har kommunisert «La gavene tale» og «Mer enn bare en gave». Vi viste at ved å gi en gave med ettertanke – kan du få frem det du ønsker å si. Uten å si det. Vi vil fortelle kundene våre at en gave er mer enn pakken du åpner på julaften. Velger man julegavene sine med omtanke for mottakeren, så kan den bli langt mer enn det, sier Klemo.

Marius Klemo: – Vi har kommunisert «La gavene tale» og «Mer enn bare en gave». (Foto: Elkjøp)
 

Liker bedre å gi enn å få

Og nettopp omtanke for den personen som skal motta en julegave, er viktig for oss nordmenn, ifølge en fersk undersøkelse Elkjøp har gjort i samarbeid med YouGo. Den viser at 68 prosent av de spurte liker bedre å gi gaver enn å få selv, og 9 av 10 mener det er viktig at gaven faller i smak hos mottakeren.

– Når kundene våre besøker oss til julehandelen, er det flere og flere som har forberedt seg og lagt krefter og omtanke i gavene som velges. Vår oppgave er da å gi den oppmerksomheten, servicen og tryggheten man fortjener under kjøpet – vi i Elkjøp er også mer enn bare ting. Vi er over 4000 kolleger som kommer til å gjøre vårt beste for at alle som kommer innom oss i butikk eller på elkjop.no, får en så god og stressfri julehandel som mulig, sier Marius Klemo.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS