Du er her

Elkjøp samarbeider med små gründere

Elkjøp har valgt å satse på en gruppe unge oppfinnere i alderen åtte til elleve år, som sammen med Kidzdesignlab har laget en kjøkkenserie for barn.
Av Redaksjonen
Publisert 04.10.2017 09:12

– Det er viktig at store selskaper tør å satse på nye produkter og nytenkende hoder, for hele tiden å kunne utvikle seg, sier Tommy Myhre, Kategoridirektør for SDA (småelektronikk) i Elkjøp Nordic i en pressemelding.

Kjøkkenutstyr designet av og for barn

Kidzdesignlab er en serie med kjøkkenutstyr – designet av barn og for barn. Hele prosessen fra idé til ferdig vare i butikkhyllene har blitt dokumentert gjennom en webserie som kommer i løpet av høsten hos Nettavisen.

Myhre sier han og kollegene ble fascinert av de nye tankene som barna kunne tilføye rundt produkter som allerede er veletablerte ute i hjemmene våre.


Elkjøp har behandlet de unge gründerne på lik linje med andre som ønsker å få sine produkter inn på hylla hos elektronikkjeden, sier Tommy Myhre. (Foto: Elkjøp / Fredrik Meilegård Arnesen )

– Selv om tanken bak er at dette skal gjøre det enklere og tryggere for barn å være en del av kjøkkenet, er det ingen tvil om at disse produktene også vil være attraktive for voksne, sier kategoridirektøren.

Tøffe vurderinger

Elkjøp har behandlet de unge gründerne på lik linje med andre som ønsker å få sine produkter inn på hylla hos elektronikkjeden.

– Vi er alltid på utkikk etter å kunne tilby det folk vil ha. Samtidig må vi være tøffe i vurderingene våre, også når vi tar inn nye produkter fra veletablerte merkenavn. Det har vi også vært i forhandlingene med disse imponerende unge gründerne, sier Myhre.


June har designet krakken Step & Smile.  (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)

Stolte gründere

June (11) som har designet Step & Smile, en kjøkkenkrakk for barn, sier hun følte seg veldig stolt da hun for første gang så sitt produkt i butikkhyllene hos Elkjøp.

– Jeg følte meg som en voksen designer. Det var utrolig gøy å se Step & Smile som jeg har jobbet så hardt med, sier June.


Emma har designet stekepanna Pantastic.  (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)

Emma (11) syns det var litt skummelt å komme til Elkjøp for å legge frem sine planer for Tommy Myhre og hans team.

– Jeg var veldig nervøs før jeg skulle presentere Pantastic for Elkjøp – men heldigvis var innkjøpsavdelingen åpne og hyggelige, forteller Emma (11).

(Pressemelding)


Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her