Moncia Eriksen (senterleder Oslo City), Bente Wigaard ( markedskoordinator på Oslo City) og Tone Jacobsen ( Markedskoprdinator Oslo City). Foto: Oslo City

To EM-priser til Oslo City

Oslo City kom forrige uke hjem fra «Kjøpesenter-EM» i Amsterdam med både gull og sølv i bagasjen. Under de årlige ICSC Solal Marketing Awards vant Oslo City priser i to kategorier, som eneste norske kjøpesenter

Publisert
Oslo City tok gull i kategorien «Business to business» for arrangementet «The OC Games», og sølv i kategorien «Åpning, jubileum og utvidelse» for kampanjen «We celebrate…You!» som markerte 25-årsjubileet i fjor høst.

ICSC Solal Marketing Awards organiseres årlig av ICSC (International Council of Shopping Centers), og samler det beste av markedstiltak fra hele Europa og Sør-Afrika. Prisene deles ut for å anerkjenne de beste bidragene, og fungerer som en benchmark for hele bransjen.

The OC Games

Inspirert av film- og boksuksessen «The Hunger Games», inviterte Oslo City ansatte og ledelse i alle butikkene til en storstilt markering, og kåring av årets «Oslo Citizen» - altså årets ansatte.

- «The OC Games» var kronen på verket av et målrettet arbeid vi har gjennomført de siste to årene for å styrke samholdet og øke entusiasmen på senteret, sier sier Oslo Citys senterleder Monica Eriksen i en pressemelding.

- Resultatene i form av engasjement, deltakelse, stolthet og individuell bidrag er imponerende. Fornøyde «Cityzens» betyr fornøyde kunder, og et av målene for 2014 er at kundenes oppfatting av service på Oslo City skal øke betraktelig. «Smiling is free» er et av de 4 fokusområdene. Dette har vi allerede begynt å jobbe seriøst med, sier Eriksen.

En egen lounge for de ansatte, vegg i vegg med senterkontoret, hyppige møter, interne konkurranser, fellesarrangementer, bruk av sosiale medier, er noen av tiltakene som har vært med på å sammensveise de ansatte, forteller Eriksen.

We celebrate …YOU

Også Oslo Citys eksterne kampanje for å markere at det i fjor høst var 25 år siden senteret åpnet dørene, ble anerkjent under forrige ukes prisutdeling. Kampanjen «We celebrate …. YOU» gikk gjennom hele høsten 2013, med arrangementer, VIP-rom, ny grafisk profil og konkurranser for kundene. Konkurransen ble avsluttet i november med finale på Oslo City, der vinneren tok med seg shopping på Oslo City for en halv million kroner gjennom hele 2014. Hennes «shoppingeventyr» kan man følge ukentlig på www.shoppingeventyret.no

Konkurransen hardner til

Ifølge Monica Eriksen satser Oslo City nå alt på å forbli det foretrukne kjøpesenteret i Oslo sentrum. I tillegg til nye butikker og spisteder, er Vaterlandspassasjen pusset opp og fremstår nå som et innbydende bindeledd mellom Oslo City og t-banen.

- Det er ikke mange sentere i Oslo-området som har t-banen omtrent i kjelleren. Dessuten er det kort vei til både buss og tog. Det er mange som tar veien gjennom Oslo City på vei til og fra jobb, særlig de som jobber i nærheten av senteret. I tillegg til å være den mest besøkte shoppingsenter i Norge med mer enn 11 millioner besøkende, har vi nå også Oslos bredeste parkeringsplasser i parkeringshuset under senteret, sier Eriksen.

(pressemelding)
Powered by Labrador CMS