Du er her

En ny shoppingarena på Ås

I midten av juni åpnet «nye» Vinterbro dørene etter to år med total ombygging og utvidelse, og senteret fremstår nå som en komplett shoppingarena for hele familien.
Av Kjedemagasinet
Publisert 23.07.2013 11:01

Vinterbro besøkes årlig av cirka 4 millioner kunder. I markedsområdet, som i dag teller omlag 200.000 innbyggere, ventes en befolkningsvekst på hele 56 prosent frem mot 2030. For å møte morgendagens etterspørsel var det dermed duket for omfattende oppgradering.

- Den gode naboen
Flere undersøkelser ble gjennomført i forkant av ombyggingen for å avdekke hva nabolaget ønsket seg, og man har blant annet funnet frem til en rekke spesialkonsepter som er helt nye for regionen. Det er lagt sterkt fokus på et spennende og variert utvalg av butikker og tjenester som foretrekkes av hele familien. Senteret fremstår i dag med hyggelig atmosfære og er blitt mer intimt, til tross for utvidelsene.

- Det handler om nærhet til gjestene. Hos oss skal alle føle at de blir tatt godt vare på. Vi har et sterkt miljø internt på huset som alle ønsker å skape den hyggeligste handleopplevelsen for gjestene våre. Vi er den gode naboen som alltid er der og har det gjestene trenger – hver dag, sier senterleder Peder Halgunset (bildet).

Arkitektoniske grep under ombyggingen gir følelsen av god etasjehøyde og åpenhet med fokus på glass, belysning og tydelig skilting. Utvendig fasade, nye utstillingsvinduer og trivelige fellesarealer bidrar til at senteret får et moderne og unikt uttrykk med behagelig innemiljø. Utvidelsen favner om et komplett helsetilbud, inkludert et nytt døgnåpent treningssenter, samt etablering av Nordby Bibliotek som skaper fin aktivitet for senterets gjester på dagtid. I tillegg åpner områdets eneste restaurant med skjenkebevilling som også vil holde åpent utenom senterets åpningstid.

LES MER OM VINTERBRO I KJEDEMAGASINET 6_2013 SOM KOMMER I SEPTEMBER!

Nøkkelord