Du er her

Etablerer norsk selskap

ISBJÖRN of Sweden etablerer et nytt norsk selskap for å styrke sin merkevareposisjonering i Norge, som er selskapets nest største marked.
Av Odd Henrik Vanebo
Publisert 09.09.2016 14:33

 

 

Varemerket ISBJÖRN of Sweden eies av Nordic KidsWear AB og selger tekniske og funksjonelle friluftsklær for barn i alderen 0 til 14 år. ISBJÖRN ble grunnlagt for 11 år siden og har forhandlere i Skandinavia, Europa og Japan – og siden høsten 2016 også i Kina.

– Vi tar dette skrittet for å øke synligheten, utvide tilgjengeligheten og styrke ISBJÖRNs konkurranseevne. Vi vil fra høsten 2016 være virksom i egen regi, i direkte kontakt med våre forhandlere og begynne å selge høst- og vinterkolleksjonen i 2017, forteller Maria Frykman Forsberg, administrerende direktør for ISBJÖRN of Sweden.

– Den nye forretningsmodellen fremmer prisåpenhet i markedet der ISBJÖRNs produkter selges. I praksis vil det bety en reduksjon i dagens prisnivå. Varemerket kommer nærmere våre forhandlere, som vil styrke vårt tilbud til kunden. Vi legger stor vekt på god service og lytter til våre kunder. Vi ser et stort potensiale for å utvikle merkevaren i Norge, sier Frykman Forsberg.

Nåværende forhandler SportAgile AS vil være ansvarlig for den fysiske distribusjonen av FW16 og SS17 samt pågående kundestøtte frem til 1. mars 2017. Deretter vil salg, kundestøtte og fysisk distribusjon utføres i egen regi.

ISBJÖRN har inngått et samarbeid med PR-byrået West & Berg AS, som drives av Maline Knutsen. PR-arbeidet skal bidra til å gjøre varemerket mer synlig i Norge, innenfor segmentene sport, friluftsliv, alpint og barnemote.