NYTT KONSEPT: Elkjøp satser mer på mobilmarkedet. Foto: Elkjøp

Express blir Phonehouse

Elkjøps Express-butikker får ny profil og gjenoppstår som «Phonehouse». – Med denne nysatsningen tar vi ytterligere steg innen telecom, sier direktør Jaan Ivar Semlitsch.

Publisert

Elkjøp tar nå sats innen mobilmarkedet i Norge. Alle kjedens 22 Express-butikker gjennomgår nå en forvandling og skifter navn til Elkjøp Phonehouse.

– Mobiltelefonen blir stadig viktigere for oss nordmenn, og hos Phonehouse skal vi gi kundene våre mobilekspertise akkurat der de ferdes til daglig, i sentrumsnære områder og på kjøpesentre. De nye butikkene vil ha et enda bredere utvalg enn før med løsninger og produkter fra en rekke ulike merker og operatører, samt kunnskapsrike ansatte som virkelig kan mobiltelefoni. Prisene vil selvsagt være like lave som i våre større varehus, sier administrerende direktør i Elkjøp Nordic, Jaan Ivar Semlitsch, ifølge en pressemelding.

I tillegg til mobiltelefoner skal butikkene også ha et bredt utvalg av varer som nettbrett, aktivitetsarmbånd, hodetelefoner og smartklokker. 

I vårt naboland Sverige har man allerede fått på plass de nye Phonehouse-butikkene og i Norden totalt vil det nå finnes 130 ulike lokasjoner.

– Elkjøp selger 2,5 millioner mobiltelefoner årlig, og mens telecommarkedet generelt har slitt den siste tiden har vi opplevd en utrolig vekst. Samtidig vet vi at mange nordmenn syns ny mobil teknologi kan være vanskelig og gjerne vil ha kyndig hjelp av spesialister. Phonehouse-butikkenes beliggenhet og tilgjengelighet vil gjøre det enkelt og kjapt å få slik hjelp, sier Semlitsch.

Powered by Labrador CMS