Får kundenes dom i butikken

I begynnelsen av mai i år startet Elkjøp målinger for å finne ut hvor fornøyde kundene er når de vandrer ut av butikken etter endt handel.

Publisert
Elkjøp sine egne målinger viser at ingen i Norge har større smil om munnen når de går ut fra en av kjedens butikker enn særpinger.

De aller første resultatene viser at Elkjøp-kundene i Sarpsborg er desidert mest fornøyd.

Skal jobbe enda hardere


Hele 91 prosent av kundene oppga nemlig at de var fornøyd med sitt butikkbesøk den dagen, og av disse sa 80 prosent at de var meget fornøyd.

- Dette er helt fantastisk! Det er dette vi lever og ånder for hver dag her hos Elkjøp, og her må jeg gi mine ansatte all æren. Nå skal vi jobbe enda hardere for å få enda flere fornøyde kunder. Vi er ikke i mål før alle våre kunder er fornøyd, sier Nils-Martin Andreassen, varehussjef for Elkjøp Sarpsborg.

En halv million svar


Butikken hans lokker frem enda flere smil enn Elkjøp Vinterbo, der 89 prosent sa seg fornøyd, og Elkjøp i Bodø, der 87 prosent av kundene oppga at de hadde hatt en fin handel. Måleinstrumentet elektronikkgiganten benytter seg av for å hente inn de nevnte tallene heter Happy or Not, og består av fire knapper med små fjes med ulik farge og utforming, som kundene trykker på.

- Vi er superfornøyde med den jobben som er gjort i Sarpsborg, og det er også gledelig å se at flere andre varehus følger hakk i hæl. Vi har til nå fått inn totalt en halv million svar fra våre Happy or Not-fjes, og vi vil lytte til det kundene forteller oss og bruke dette til å bli enda bedre, sier administrerende direktør i Elkjøp Norge Andreas Niss.

Powered by Labrador CMS