Lars Galtung: – Juledesignet er en del av en større julekampanje fra TINE hvor Fjøsnissen er sentral. (Foto: TINE)

Fjøsnissen på årets julekartonger

Fjøsnissen vant både Gullfisken for årets TV-reklame og fikk over 6000 følgere på Instagram. Denne julen er han tilbake for fullt på både melkekartonger, i sosiale medier og på TV.

Publisert

– Vi så at det norske folk ble veldig glad i den noe bestemte fyren som ble introdusert i fjor. Fjøsnissen er en snodig kar med glimt i øyet, og vi tror mange trakk på smilebåndet av hans standhaftige forkjærlighet for skikkelig risengrynsgrøt med meierismør, som han bare får en gang i året, sier direktør for kommunikasjon og bærekraft i TINE, Lars Galtung.

Fjøsnissen får hovedrollen

Nisser har vært å se på Tinemelk-kartongene i mange år og har vært folkekjære motiver. Aldri har det vært så mye engasjement som da nissene forsvant i 2012, eller da de kom tilbake i 2014. I fjor fornyet TINE det tradisjonsrike juledesignet som har vært på melkekartongene siden 90-tallet, og i år går Fjøsnissen inn i hovedrollen, også på kartongen.

– Juledesignet er en del av en større julekampanje fra TINE hvor Fjøsnissen er sentral. Vi vet at forbrukerne trykket Fjøsnissen til sitt bryst i fjor og i år kommer han til å fortelle om sine store og små utfordringer i julestria, sier Galtung

Hver kartong sin egen historie

På årets kartonger kan man hjelpe Fjøsnissen med å finne igjen redskaper han har rotet bort i juleforberedelsene. Han er en matglad type som gjerne hjelper til med forberedelsene, men han har også 10 tommeltotter. Han roter og glemmer hvor han har lagt fra seg tingene.

– Vi vet at folk bruker mye tid på å se på melkekartongene når de samles rundt frokostbordet i jula. Vi håper både store og små vil engasjere seg i å hjelpe Fjøsnissen, sier Galtung.

Fjøsnissen på vei inn – til TINEs casting. (Foto: TINE)

Fjorårets kartonger vakte oppsikt

I fjor fikk designet på julekartongene stor oppmerksomhet på grunn av rovdyr, deriblant ulv, avbildet på kartongen.

– Vi kan ikke svare på om det er Fjøsnissen selv som har fjernet ulven, men vi forstår at det var delte meninger om designet vi hadde i fjor. Det ble imidlertid slik at det kun var Fjøsnissen som møtte opp på casting og merkelig nok ingen konkurrenter, verken dyr eller folk. Det blir bare en sjef på julekartongene i år og det er Fjøsnissen, avslutter Galtung.

TINE har prøvd flere ganger forsøkt å komme i kontakt med Fjøsnissen, men han har ikke besvart henvendelsene.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS