Tjenesten innføres i KappAhls samtlige norske butikker i dag.

Først ute med Klarna-mobilbetaling i butikk

Som første store motekjede tilbyr KappAhl nå sine kunder digitale betalingsløsninger via mobilen også i butikk.

Publisert

Med tjenesten Klarna In-Store kan KappAhl-kundene velge å betale enten direkte der og da, via faktura, eller dele opp betalingen som man selv ønsker, skriver kjeden i en pressemelding.

– Moderne og fleksible betalingsløsninger uansett om kunden handler på nett eller i butikk er en del av våre ambisjoner om å utvikle et sømløst KappAhl, sier Charlotte Katz, Head of Digital hos KappAhl.

Fjerner skillet mellom e-handel og fysisk butikk

Kunder som ønsker å benytte seg av Klarna In-Store oppgir telefonnummeret sitt i kassen, og får tilsendt en SMS med en lenke hvor man kan velge betalingsalternativ og gjennomføre kjøpet. Aldersgrense for bruk av tjenesten er 18 år, og ved kjøp gjøres en kredittsjekk av Klarna.

– Klarna har vært ledende på nettbaserte betalingsløsninger i over 12 år og nå fjerner vi skillet mellom e-handel og fysisk butikk. Vi ser stort potensial i å gjøre kjøpsprosessen enklere og mer smidig for kundene ved å tilby like betalingsmuligheter uansett om kjøpet gjøres via e-handel eller i fysisk butikk, sier Martin Tivéus, Nordensjef Klarna.

Innføres i dag

Tjenesten er innført gradvis og ble fra 1. desember tilgjengelig i samtlige 173 svenske KappAhl- og Newbie-butikker. Den 4. desember ble tjenesten innført i Finlands 58 butikker, og i dag, 11. desember, er den tilgjengelig i de 96 norske butikkene.

Betalingsløsningen blir en av hjørnesteinene i KappAhls digitalisering, hvor kundene tilbys samme betalingsalternativer i de fysiske butikkene som i nettbutikken, skriver kjeden.

Tidligere i høst har KappAhl lansert tjenestene Click&Collect og Shop Online in Store, som to viktige deler av kjedens digitalisering. Click&Collect lar KappAhls kunder handle på nett og kostnadsfritt hente bestillingen i nærmeste butikk. Shop Online in Store innebærer at butikkmedarbeiderne hjelper kundene med å bestille varer som enten er utsolgt i butikken eller som butikken ikke har i sitt ordinære sortiment via KappAhls e-handelsløsning.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS