Du er her

Fortsetter veksten og utvider med skjønnhetsprodukter

Til våren utvider Zalando sortimentet med skjønnhetsprodukter.
Av Redaksjonen
Publisert 18.10.2017 10:27

– Vi fortsetter vår vekststrategi med full fart, og kaprer markedsandeler, sier Rubin Ritter, Co-CEO i Zalando, i en pressemelding.

– Resultatene i tredje kvartal understreker at den sterke forretningsutviklingen i selskapet er drevet av våre investeringer i teknologi og logistikk, samarbeidet med våre merkevarepartnere, og kundeopplevelsen, sier han.

Nå ønsker Zalando å benytte seg av mulighetene som finnes i salg av skjønnhetsprodukter på nett, og til våren utvides varesortimentet med kosmetikk, hudpleie og parfyme – i forskjellige priskategorier. Denne nye produktkategorien vil først bli lansert i Tyskland, og deretter introdusert i nye markeder etter en vellykket opptrappingsfase.

– Utvidelsen inn i beauty-markedet er et naturlig neste steg, og en følge av etterspørselen fra våre kunder, sier Rubin Ritter, Co-CEO i Zalando.

(Pressemelding)


Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Faktaboks

Tall fra Zalando:

Zalando SE fortsatte den sterke veksten og økte omsetningen i 3. kvartal, 2017, til EUR 1.064-1.081 mill., en vekst på 27,5-29,5% (Q3 2016: EUR 835 million, 17.1% vekst), basert på foreløpige tall.

Zalando forventer en justert EBIT på EUR – 5 til 5 mill, opp mot en justert EBIT margin of -0,5 to 0,5% (Q3 2016: EUR 20 million, 2,3% margin).

I de første ni månedene i 2017 har Zalando hatt en omsetning på EUR 3.145-3.162 mill, en vekst på 23.5-24.1% (første ni måneder i 2016: EUR 2.547 mill, 21.9% vekst)

Justert EBIT for de første ni månedene forventes å bli på EUR 97-107 million, med en margin på 3,1-3,4% (første ni måneder 2016: EUR 121 million, 4,7% margin).

Alle tallene i denne oppdateringen er foreløpige, og de fullstendige finansielle resultatene for tredje kvartal, 2017 vil bli publisert 7. november, 2017.