Du er her

Gina Tricot med sterk forbedring av kundemøtet

En svensk undersøkelse viser at Gina Tricot forbedret seg mest på kundemøtet i Sverige, mens Glitter falt mest.
Av Nils Vanebo
Publisert 19.04.2018 10:12

Market.se gjengir Daymakerindex for Sverige for 2017. Den viser at motekjeden Gina Tricot hadde størst framgang – målt i prosentpoeng – fra året før.

Daymaker vurderer kundemøtet i 103 svenske kjeder gjennom "mystery shopper". Gina Tricot hoppet fra 97. til 44. plass på ett år.

VD Magnus Månsson var naturlig nok meget fornøyd og kommenterte slik til Market:

– Det er utrolig morsomt å høre siden vi har hatt et så tydelig fokus på nettopp kundemøtet.

Han forteller at de hadde konstatert at de møtte bli bedre på dette punktet, og at de har jobbet steinhardt og målbevisst med saken. Opplæring av 2.000 ansatte, både butikksjefer og personalet, har vært viktigst.

Glitter hadde det største fallet, med 24 prosentpoeng.