Vil benytte Cyber Week til å tiltrekke seg nye kunder. (Foto: Zalando)

Gjennomfører karbonøytral Cyber Week

Zalando gjennomfører for første gangen karbonnøytral Cyber Week. Uken skal benyttes til å tiltrekke seg nye kunder.

Publisert

I en pressemelding skriver Zalando at de vil tilby kundene sine opptil 70 prosent rabatt i løpet av Cyber Week. Kundene vil også få muligheten til å handle mer bærekraftig i løpet av Zalandos første klimanøytrale Cyber Week.

Zalando har sparket i gang sin femte Cyber Week opp mot Black Friday den 29. november. Gjennom sin digitale plattform når Zalando ut til mer enn 29 millioner kunder, og gir dem direkte tilgang til et bredt utvalg merkevarer, med opptil 70 % rabatt på sesongens mote, inkludert skjønnhetsprodukter.

Hver dag under Cyber Week vil Zalando slå til med supertilbud i ulike kategorier, før de slår til med rabatter på hele sortimentet på Black Friday. Shopping-tjenesten Zalon og shopping-klubben Zalando Lounge, som er en del av Zalandos plattform, vil også ta del i Cyber Week med sine egne tilbud og kampanjer.

Strategisk viktig

Moritz Hahn (Foto: Zalando)

– Cyber Week har blitt strategisk viktig for vårt brutto handelsvolum, og det er en avgjørende måte for oss å skaffe oss nye kunder på. Fjorårets resultat understreker også dette. Med over 4200 ordrer per minutt på de travleste tidspunktene kun på Black Friday, oversteg salgsresultatet våre allerede høye forventninger. I år vil vi igjen benytte hele Cyber Week til både å nå våre ambisiøse vekstmål og til å forsikre kundene våre om at Zalando bør være deres foretrukne sted å handle mote, forteller Moritz Hahn, viseadm- direktør i Zalando.

Karbonnøytral Cyber Week

I kjølvannet av den nylig annonserte bærekraftstrategien do.MORE gjennomfører Zalando en karbonnøytral Cyber Week for første gang. Virksomheten har forpliktet seg til et netto CO2-avtrykk på null i sine egne driftsenheter og alle leveranser og returer, fra og med oktober i år. I løpet av Cyber Week vil Zalando motregne alle CO2-utslipp som ikke elimineres av driftsmessige omlegginger, som fornybar energi, samling av bestillinger eller grønne leveransemuligheter. I tillegg kan kunder som ønsker å bidra til klimanøytralitet, motregne sine ordrer i betalingsprosessen.

Om Zalando

Zalando er Europas ledende nettbaserte plattform for mote og livsstil. Selskapet, som ble grunnlagt i Berlin i 2008, bringer mote til mer enn 29 millioner aktive kunder i 17 markeder. Vårt store sortiment omfatter klær, sko, accessories fra internasjonale motehus til lokale merkevarer. Vår plattform er en ‘one-stop-destination’ for inspirasjon, innovasjon og interaksjon. Som Europas mest moteriktige teknologiselskap, jobber vi hardt for å finne digitale løsninger for alle aspekter av moteverdenen; for våre kunder, samarbeidspartnere og alle våre verdifulle medspillere som er med på å forme Zalandos fremtid. Vårt mål er å bli utgangspunktet for mote, skriver selskapet i pressemeldingen. 

Powered by Labrador CMS