Du er her

Glasmagsinet vant Den Gylne Idé – Årets kampanje

Under den årlige Kjøpesenterkonferanse kårer Nordic Council of Shopping Centers (NCSC), Norge hvert år bransjens beste markedsføringskampanjer. I kategorien «Årets kampanje» var Glasmagasinet i år nominert sammen med Bydel Aker Brygge og Kolbotn Torg, og stakk altså til slutt av med seieren for kampanjen «Det finnes alltid en anledning».
Av Nils Vanebo
Publisert 18.10.2018 22:10

Kampanjens målsetting var å revitalisere og spisse den eksisterende posisjonen somgaveeksperten til enhver anledning.Derfor ville de hjelpe kundene både til å huske alle anledninger og å finne de perfekte gavene.Glasmagasinetsutviklet derfor nye nettsider med en digital tjeneste som hjelper kundene til å huske og dele de anledningene som er viktige for dem. I tillegg får de tips om de perfekte gavene til de forskjellige anledningene. Kommunikasjonenble vist i kjøpte (utendørs, print, display/digital), SoMe og egne kanaler. Med dataene senteret samlet inn er de nå, og i fremtiden, bedre i stand til å spille en relevant rolle i kundenes personlige liv. 

Kampanjen ble en suksess med antall besøkene og omsetning bedre som oversteg de ambisiøse budsjettene. Denne utviklingen har fortsatt gjennom 2018.
 – Vinneren av Årets Kampanje har levert en gjennomarbeidet kampanje som styrker den posisjonen senteret ønsker å ta i et konkurranseutsatt marked. Gjennomføringen har gitt solide resultater i engasjement, besøk og i omsetning. Kampanjen møtte noen av morgendagens mange utfordringer samtidig som den ivaretok og styrket dagens posisjon på en effektiv og solid måte. Til det beste for kundene og senterets leietakere,sierleder av NCSCs styringsgruppe i Norge, Terje Gulbrandsen.

 

− Kjøpesentre fra hele landet leverte en rekke gode kampanjer som konkurrerte om prisen. Å vinne er derfor et tydelig bevis på senterets evne til å tenke nytt, helhetlig, engasjere og oppnå gode resultater, sier Gulbrandsen.

Høythengende priser

NCSCs kjøpesenterkonferanse er en av de viktigste arrangementene i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen. Konferansen samler de viktigste personene fra kjøpesenterbransjen, men også fra kjeder og butikker fra hele landet. Prisene som hvert år deles ut er av stor betydning for de som vinner. I tillegg til markedsføringsprisen «Den Gylne Idé» deles også prisene «Årets kjøpesenter» og «Årets butikkjede» ut.
− Det er viktig å feire gode prestasjoner og løfte frem de de som bidrar til at vi som bransje utvikler oss. Med disse prisene skapes det konkurranse om å gjøre de beste jobbene, samtidig som vi også kan inspirere både kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen til å strekke seg enda lenger for å engasjere kundene fremover, avslutter Terje Gulbrandsen, leder av NCSCs styringsgruppe i Norge.

Faktaboks

Juryen 2018

Tomas Oberg, TIBE Drammen (Juryleder)
Håvard Bakken, Anfo - annonsørforeningen
Cathrine von Ibenfeldt, Handelshøyskolen BI
Rune Stenberg, Markedsinfo 
Hilde Hummelvold Jentoft, Scandic Hotels