God mottakelse for Superdry

I løpet av tre måneder i høst har kleskjeden Superdry åpnet sine tre første butikker i Norge, og mottagelsen har vært bedre enn forventet.

Publisert
Norges første Superdry-butikk åpnet på Sandvika Storsenter i august, etterfulgt av åpningen på Ski Storsenter i september og nye Strømmen Storsenter i slutten av oktober.

Beste utviklingen i Skandinavia


Kjeden har så langt en totalomsetning i Norge som er godt over forventet budsjett.

- Superdry på Sandvika Storsenter har helt fra starten av hatt en svært positiv utvikling, samtidig som vi ser at butikken på Ski Storsenter nå tar seg opp etter en noe treg start, forteller Axel Melbye, daglig leder i SDR Norway, som har franchiserettighetene til Superdry innenfor retailmarkedet i Norge.

- Det norske markedet opplever vekst og god økonomisk utvikling, og vi ser at Superdry har lykkes med introduksjonen i Norge. Vår kolleksjon, som er inspirert av japansk undergrunnsmote og Amerikansk vintage, har truffet markedet godt, og i dag er utviklingen i Norge faktisk den beste i Skandinavia.

11 butikker innen 2015


Superdry har opplevd betydelig suksess internasjonalt. I Norge forventer selskapet å åpne 11 butikker innen utgangen av 2015, avhengig av om man får de rette lokasjonene. Primært ønsker Superdry å etablere butikker i de største byene i Norge. SuperGroup som er morselskapet til Superdry startet i 1985 av Julian Dunkerton som etablerte en rekke butikker bestående av undergrunnsmote. Disse butikkene ble først og fremst etablert i universitetsbyer i England. Superdry som vi kjenner i dag ble etablert i 2004 som også ble starten på den internasjonale satsingen. I mars 2010 ble SuperGroup notert på London børsen og i 2011 kjøpte selskapet det franske og Benelux baserte selskapet CNC Collection BVBA, som muliggjorde en betydelig europeisk franchise ekspansjon. I dag har Superdry butikker i 101 land i USA, Australia, Europa, Sør Amerika og Asia.
Powered by Labrador CMS