Hagestuer er profilprodukt nummer én.

Grønt Fokus 25-årsjubilerer

Grønt Fokus, som er en ledende aktør innenfor salg av hagestuer, uterom og drivhus, feirer i disse dager 25 års jubileum.

Publisert

Den første butikken ble etablert i Kristiansand for 25 år siden men ble omgjort til dagens konsept i desember 2013. I 2015 åpnet Grønt Fokus en 650 kvadratmeter ny butikk på Alnabru i Oslo. Denne etableringen har bidratt til ytterligere vekst for Grønt Fokus.

– Vi opplever økende interesse for hagestuer blant nordmenn. Det er mange som ser de mange mulighetene som det er å investere i en hagestue og at dette er en kostnadseffektiv utvidelse av hjemmet. Foruten å skape et større hjem gir hagestuen en unik mulighet til å nyte lyset lengre gjennom hele året, sier Mikael Jonsson i Grønt Fokus.

Primært retter Grønt Fokus seg til ’Gjør det selv’-kundene som enkelt kan montere alt selv. Mye av salget skjer gjennom selskapets nettbutikk som er tilrettelagt for bruk av mobile nettbrett og smarttelefoner.

Grønt Fokus kommer denne våren med en rekke spennende nyheter innenfor området hagestuer, uterom, drivhus, boder, lekehus og anneks. Dette inkluderer produktnyheter samt også ytterligere ekspansjon på det norske markedet.

Selskapet hadde i fjor en totalomsetning på 121 millioner kroner.

(Pressemelding)


Om Grønt Fokus

Grønt Fokus ble etablert i 1992 og har siden starten hatt som mål å hjelpe kunden med å oppgradere ute miljøet. Grønt Fokus henvender seg til gjør det selv kunden og har et bredt sortiment av varer som kundene enkelt kan montere selv. De viktigste delene av sortimentet er hagestuer, vinterhager og drivhus. I tillegg er også garderober, boder, lekehus og anneks blant sortimentet.

Grønt Fokus inngår i Skånska Byggvaror som er ledende innenfor det samme markedssegmentet i Sverige. Skånska Byggvaror ble kjøpt av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Group er notert på Stokholmsbørsen.

Powered by Labrador CMS