Mikael Jonsson i Grønt Fokus

Grønt Fokus vokser

Ny butikk i Oslo har gitt Grønt Fokus fin vekst.

Publisert
Grønt Fokus selger hagestuer, uterom og drivhus. Veksten i fjor var på 72 prosent etter at de på sommeren åpnet de en ny butikk på Alnabru 650 m2.

De tilbyr kundene hagestuer, uterom og drivhus. Den første Grønt Fokus-butikken med dagens konsept ble etablert i Kristiansand i desember 2013. De er blant landets best besøkte butikker innen uterom, hagestuer, drivhus, boder, lekehus og anneks. Den lille kjeden legger til rette for at kundene selv enkelt kan montere alt. Butikkene er innredet for å gi kundene naturtro hageopplevelser med planter, hekker, belegningsstein og kunstgress.

- Vi opplever sterk vekst og interesse for hagestuer blant nordmenn. Det er mange som i dag ser de mange mulighetene som det er å investere i hagestue og at dette er en kostnadseffektiv utvidelse av hjemmet. Foruten å skape større hjem gir hagestuen en unik mulighet til å nyte lyset lengre gjennom hele året, sier Mikael Jonsson i Grønt Fokus.

Foruten åpningen av ny butikk lanserte Grønt Fokus i fjor nettbutikk. Den nye hjemmesiden er bedre tilrettelagt for bruk av mobile nettbrett og smarttelefoner. Grønt Fokus lanserer i år sitt største uteromssortiment bestående av frittstående uterom og klassiske hagestuer med et høyt designnivå.

Grønt Fokus hadde i fjor en totalomsetning på 98,2 millioner kroner. De ble etablert i 1992 og har siden starten hatt som mål å hjelpe kunden med å oppgradere utemiljøet. De henvender seg til "gjør-det-selv"-kunden og har et bredt sortiment av varer som kundene enkelt kan montere selv. De viktigste delene av sortimentet er hagestuer, vinterhager og drivhus., spa,, boder, lekehus og anneks.
Grønt Fokus inngår i Skånska Byggvaror.
Powered by Labrador CMS