To gull til Sektor Eiendomsutvikling

Sektor Eiendomsutvikling fikk sammen med reklamebyrået Centerteam med seg to gull hjem fra Solal Marketing Awards i London.

Publisert
Solal Marketing Awards, som arrangeres i regi av International Council of Shopping Centers (ICSC), hedrer den beste markedskommunikasjonen for kjøpesenterbransjen i Europa.

- Prikken over i-en


Sektor mottok utmerkelsene for arbeidene med Magasinet Drammen sin Rosa sløyfe-kampanje i klassen "Cause Related Campaign" og Strandtorget sin kundetilfredshets-kampanje i klassen "Advertising".

- Dette er to kampanjer som har blitt lagt merke til og hedret i norsk bransjesammenheng tidligere. Når vi nå har hevdet oss også internasjonalt, er det på mange måter prikken over i-en, sier administrerende direktør Christoffer Kvarberg i Centerteam Reklamebyrå.

- Vi vet at innovasjon og effekt vektlegges i betydelig grad for å nå hele veien i Solal Marketing Awards. Det er noe vi også strekker oss etter i vårt arbeid, fordi kampanjene vi utvikler skal utløse handling, bokstavelig talt.

Kunden har alltid rett


På Strandtorget fikk kundene gi sine tilbakemeldinger om senteret. Etter en større utvidelse og ombygging var det mange som trengte å bli kjent med senteret på nytt. Innsikten senteret satt med, ble brukt som det bærende elementet i selve kampanjen.

- At kunden alltid har rett er et godt motto, og det har vist seg at det å lytte til hva kundene sier, faktisk leder til gull, sier senterleder Erik Skjellerud ved Strandtorget i Lillehammer.

- Vi visste at vi stod overfor en viktig kommunikasjonsjobb etter at vi reåpnet senteret. Ideen om å tydelig vise at vi lytter til kundene har vært en suksess ikke bare hos jurymedlemmer for reklamepriser, men også hos våre kunder, sier Skjellerud.

Senteret har økt omsetningen med cirka 120 millioner siden reåpningen, og har også oppnådd økt kundetilfredshet.

Pupper i Drammen


Hos Magasinet Drammen var det de kvinnelige ansatte ved senteret som fikk hovedrollen i kampanjen som markerte støtte til Rosa sløyfe-aksjonen. Der kastet 40 kvinner overdelen og lot seg fotografere i kampen mot brystkreft. Kampanjen hadde stor eksponering på senteret og vakte oppsikt langt utover kjøpesenteret.

- Vi ville gjøre noe for å vekke oppmerksomhet rundt Rosa sløyfe-aksjonen, og noe hvor Magasinet Drammen tydelig viste solidaritet både med de som rammes av brystkreft og i kampen mot sykdommen. Majoriteten av de ansatte ved kjøpesenteret er kvinner, og oppslutningen om kampanjen var stor. At kampanjen nå har blitt hedret internasjonalt med gull, viser at vi har fått til det vi ønsket, nemlig det å øke oppmerksomheten rundt et viktig tema, sier Lennarth Gryting, senterleder ved Magasinet Drammen.

- Dobbelt så moro


Det er første gangen Sektor deltar i en internasjonal konkurranse som denne.

- Når vi da i tillegg vinner to gull, er det dobbelt så moro og man er dobbelt så stolt over det arbeidet som er lagt ned med disse kampanjene. Vi er opptatt av at våre kjøpesenter skal ha en sterk lokal forankring, og jeg mener at kampanjene for både Strandtorget og Magasinet Drammen er solide bevis på hvordan vi på ulike måter ivaretar nettopp dette, sier markedsdirektør Marianne Mazarino Håkonsen i Sektor Eiendomsutvikling.
Powered by Labrador CMS