Gulskogen best på samfunnsansvar

Gulskogen i Drammen er kåret til det beste senteret innen miljø og samfunnsansvar blant Steen & Strøm sine 43 senter i Skandinavia.

Publisert
Da Steen & Strøm tidligere denne måneden samlet sine 43 senteret i Skandinavia for å gå igjennom utviklingen i 2012, ble det totalt delt ut åtte ulike priser innenfor ulike områder av senterdrift. Gulskogen stakk av med hele tre av disse: CR-awards, Brand Marketing Award og Årets Steen & Strøm medarbeider i Norge Award.

- Bredt sosialt engasjement


CR (corporate responsibility) er en pris som deles ut til det senteret som har oppnådd best resultater på driftsforbedrede tiltak, samt har vært en samfunnsaktør i lokalmiljøet. Juryen ga følgende begrunnelse for å gi prisen til Gulskogen:

- Gulskogen er vinneren på grunn av senterets brede sosiale engasjement og omfattende aktiviteter, samt dagens høye prestasjonsnivå innen avfallsbehandling samt energibruk og -oppfølging. Gulskogen har arbeidet bredt med en rekke konsepter og anses for å være Norges aller fremste innen energibruk og energioppfølging. De nominerte for øvrig var Sollentuna Centrum (Sverige) og Field's (Danmark)

- Det er klart vi setter stor pris på å motta en utmerkelse for et så viktig arbeid som denne prisen omfatter. På Gulskogen er det gjort store investeringer for at vi skal kunne være så miljøeffektive som mulig, og med daglig og kontinuerlig fokus har vi klart å få til mye, sier senterleder Stine Søsveen, som også trekker frem Inspirasjonsfondet, hvor man får muligheten til å hjelpe barn og unge med deres prosjekter og aktiviteter, som svært viktig og betydningsfullt.

- Steen og Strøm som eier Gulskogen er ranket som Green Star i Gresbs internasjonale ranking av eiendomsutviklere, så det er mye bra CR-arbeid som gjøres på de 43 senterne i Skandinavia, og konkurransen var tøff, avslutter hun.

Sterke markedsføringskampanjer


Gulskogen mottok også "Brand Marketing Award" og "Årets Steen & Strøm medarbeider i Norge Award" under konsernsamlingen. Førstnevnte ble begrunnet med at senteret gjennom året har klart å styrke sin posisjon ytterligere, og øke omsetningen gjennom det kontinuerlige arbeidet med senterets gjennomførte og distinkte brand, samt utvikling av sterke integrerte markedsføringskampanjer.

- Gulskogen har på overbevisende måte klart å skape en helt distinkt brandplattform med sterk inspirasjon fra Gulskogen gård og naturen omkring. Dette gjennomsyrer alt i senteret, fra interiør design, markedsføring og CR politikk. På bakgrunn av sterke integrerte markedsføringskampanjer har senteret klart å styrke sin posisjon og øke omsetningen hvert år, skriver juryen.

Årets Steen & Strøm medarbeider i Norge ble Håvard Kristensen. I sin begrunnelse skriver juryen at Kristensen gjør en utmerket innsats på driftssiden.

- Han er flink til å motivere og bygge opp sine medarbeidere. Fremstår som en av våre beste innen CR og drift på senterne i Norge. Han er alltid positiv og imøtekommende og har lang fartstid fra Farmandstredet, og ble senere forfremmet til driftsleder ved Gulskogen. Mange kompliserte oppgave løses positivt og alltid med godt humør. En verdig vinner, skriver juryen.
Powered by Labrador CMS