HairShop kåret til gasellebedrift for 4. gang

HairShop Frisør er kåret til gasellebedrift for fjerde året på rad.

Publisert
- Vi er veldig stolte over at HairShop på nytt er blitt gaselle, sier konserndirektør Rita K. Broch i Raise Gruppen.

Broch forklarer suksessen med konseptets lekne og uformelle stil, som hun mener er attraktivt for kundene og gir dem en hyggelig frisøropplevelse.

- Videre ser vi også at det brede produktsortimentet fungerer godt. De fleste kunder ønsker råd om hvordan de kan stelle håret mellom frisørbesøkene, og her er HairShop frisøren overlegen. Ingen andre frisører i Norge kan tilby et bredere sortiment, sier Broch.

Stabil vekst


Gasellekåringen for 2012 gjøres med utgangspunkt i regnskapsårene fra 2008 til 2011. I denne perioden har HairShop hatt en vekst på hele 198 prosent. Dette står i sterk motsetning til frisørbransjen generelt, hvor de tre siste årene har vært tøffe. Markedet for frisørtjenester og annen skjønnhetspleie har vokst med rundt 3 prosent per år, noe som tilsvarer prisveksten i bransjen. Mange foretak har sett seg nødt til å avvikle eller selge i denne perioden. HairShop, med sitt unike konsept, har imidlertid hatt en jevn og stabil vekst siden oppstarten i 2003. Selskapet har etablert seg som en betydelig aktør på det norske frisørmarkedet, med 19 salonger lokalisert over hele Norge. HairShop feirer 10-års jubileum til neste år, og åpner salong nummer 20 på Vestby Arena i mars.

Gasellelisten


Gasellelisten er en årlig kåring utført av Dagens Næringsliv. Kriteriene for å komme med på listen er følgende:

· Minst doblet omsetningen over fire år

· Omsetning på over en million første år

· Positivt samlet driftsresultat

· Unngått negativ vekst i noen av årene

· Vært aksjeselskap

HairShop er på plass nummer 158 av totalt 404 bedrifter på gasellelisten for Oslo. Av Gasellene i Oslo er det kun 44 selskaper som har blitt utnevnt til Gasellebedrift fire ganger eller mer.
Powered by Labrador CMS