Du er her

Har doblet omsetningen på Lee

Tone Næss har doblet omsetningen på Lee siden hun kjøpte tilbake merket i 2014, og regner med å tjene 10 millioner kroner på klessalg i år.
Av Redaksjonen
Publisert 09.12.2016 07:50

– Jeg kjenner jeansmarkedet ekstremt godt. Du skal selge til de riktige kundene, men du må også passe på at merket er relevant hele tiden. I år selger vi klær inn til butikkene for 150 millioner kroner. Lee står for rundt halvparten av dette, sier Tone Næss til Finansavisen.

Hun har drevet i klesbransjen i mange år, og de seneste årene har hun gjort det godt som agent for Vanity Fair-merkene Lee og Wrangler. I tillegg er hun distributør for det svenske jakkemerket Svea og er i oppbyggingsfasen med Whyred og Billie&Me.

Omsetningen i selskapet Stay Hungry vil i år havne rundt 35 millioner kroner, og Næss tror 10 millioner kroner vil stå igjen på bunnlinjen. De seneste årene har den ligget rundt 6 til 7 millioner kroner, men da har valutaeffekten ødelagt noe av lønnsomheten, skriver Finansavisen.

Det seneste året har hun åpnet to butikker i nyoppussede Torggata i Oslo som hun mener er riktig sted å være. I løpet av neste år er det også planlagt å åpne to nye butikker, en i Oslo-området og en i Stavanger.

(Kilde: Finansavisen)

 

Nøkkelord