Du er her

Her er vinnerne av årets Retail Awards i Sverige

Mandag kveld ble 13 vinnere av Retail Awards 2019 i Sverige kåret på Stockholm Waterfront. Willys og livsstilbutikken Aim'n Concept Store vant henholdsvis som Årets butikk og Årets butikkjede. Ideal for Sverige vant i kategorien e-handel.
Av Redaksjonen
Publisert 14.05.2019 11:48

Nytt av året er Årets globale initiativ, som ble vunnet av Happy Socks. Totalt var prisene delt inn i tretten kategorier.

Årets leder og Årets butikkselger

Charlotte Nordén, administrerende direktør i Cellbes, ble utnevnt til Årets leder. I kategorien Årets lojalitetsprogram mottok Akademibokhandeln prisen for sin kundeklubb Akademibokhandelns venner. Prisen for Årets vekstfirma gikk til Steamery. Siden selskapet startet i 2014, er salget doblet – år for år.

Emelie Rommerdahl, som jobber på The Body Shop på Drottninggatan i Stockholm, mottok en av de mest prestisjefylte prisene som Årets butikkselger.

I kategorien Årets logistikkinitiativ ble Kicks vinner, noe som viser at en tradisjonell butikk-kjede kan nærme seg e-handelen med innovative løsninger på logistikkområdet.

Naturkompaniet ble kåret til Årets bærekraftselskap. Hemtex mottok prisen som Årets arbeidsgiver, blant annet for investering i utdanning, som har gitt det beste resultatet noensinne i medarbeiderundersøkelser.

Retail Awards arrangeres også i år av handelsmagasinet Market sammen med Svensk Handel, som i lang tid jobbet for å markere fremgangsrike eksempler i detaljhandel.

Hver kategori har sin egen jurygruppe med fem kjente personer som først utnevner tre finalister og til slutt en vinner.

(Pressemelding)

Nøkkelord
Faktaboks

Vinnere Retail Awards 2019:

  • Årets vekstfirma: Steamery
  • Årets butikkjede: Willys
  • Årets butikkonsept: The Nordic Gallery
  • Årets arbeidsgiver: Hemtex
  • Årets butikkjede: Emelie Rommedahl, The Body Shop Stockholm
  • Årets e-handel: Ideal for Sverige
  • Årets bærekraftig butikk/detaljhandelskjede: Naturkompaniet
  • Årets logistikkinitiativ: Kicks
  • Årets kundeklubb: Akademibokhandelns venner
  • Årets omni-opplevelse: H&M
  • Årets butikk: Aim'n Concept Store
  • Årets leder: Charlotte Nordén, VD Cellbes