Du er her

H&M-gruppen med hologram og stemmestyrt app

Stemmestyrt app og høyoppløste Augmentet Reality-hologram ble presentert på Stockholm Fashion Tech Talk.
Av Redaksjonen
Publisert 06.06.2018 09:07

H&M-gruppen presenterte nylig to nye, banebrytende teck-funksjoner under Stockholm Fashion Tech Talk, et av de fremste eventene om digitalisering i motebransjen. I samarbeid med Google har H&M-gruppen utviklet en stemmestyrt app for H&M Home i utvalgte markeder. Dette er en av de første som er lansert innen mote- og innredningssegmentet. I tillegg har H&M-gruppens varemerke Monki samarbeidet med det London-baserte start-up-selskapet HoloMe for å skape og teste unike, høyoppløste Augmentet Reality-hologram.

– I H&M-gruppen jobber vi fokusert med tech-innovasjoner for å skape ekstraordinære kundeopplevelser. Moteindustrien forandres raskt og teknikkklsninger blir stadig viktige for å kunne tilpasse seg et samfunn i stadig endring, sier Elin Frendberg, som jobber med forretningsutvikling i H&M-gruppen.

H&M-gruppen har itviklet H&M Home Stylist; en stemmestyrt action for smarttelefoner, som gir personlige styling. og produktforslag, moodboards og inspirasjon til hjemmets ulike rom – alt lett tilgjengelig i mobilen. For å gjøre opplevelsen enda mer personlige, kommer den til å ha en menneskelig stemme i stedet for en robotstemme som de fleste stemmeapper har i dag. H&M Home Stylist kommer til å testes og utvikles i samarbeid med kundene.

Monki og det britiske start-up-selskapet HoloMe har sammen utviklet menneskelige Augmentet Reality-hologram, tilgjengelig via smarttelefoner og nettbredd med minimal databruk. Bilder av ni utvalgte outfits fra Monki vises i 3D, slik at kundene gjennom sin telefon kan titte på plaggene i detalj og oppleve hologrammet som til stede i rommet.

– De to kundeopplevelsene vi lanserer og tester sammen med Google og HoloMe er begge eksempler på helt nye tekniske løsninger for motebransjen. Vi er veldig glade for snart å kunne slippe en av verdens første stemme-stylister og teste en hologramopplevelse i verdensklasse for våre kunder, sier Elin Frendberg.

(Pressemelding)